Ruis geluid op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elly1989

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Hallo, ik ben nogal een n00b wat computerzaken betreft dus ik moet echt uitleg in sesamstraattaal krijgen....

ik heb een tweedehands laptop gekocht waar ze voor mij windows 7 op hebben gedaan. maar het geluid doet het niet goed, je hoort een sterke ruis, het gaat iets sneller dan het moet en het klinkt hoger dan het hoort, een soort shrieks/piepstemmen. weet iemand wat ik eraan moet doen? vroeger als ik nieuwe windows op mijn computer deed installeerde ik k-lite codec pack, dat heb ik nu ook gedaan maar dat helpt niet en verder weet ik het niet.

bedankt,

elly

Laatst bewerkt:
In je taakbalk rechtsonderin het scherm zie je ene luidsprekertje
Klik daar met de rechtermuisknop op en klik dan op Afspeelapparaten.

Dan zie je een afspeelapparaat met een vinkje er voor. Klik hierop en dan onderaan op configureren.
Doorloop de stappen die je ziet.

Tevens kun je in datzelfde scherm met het apparaat met het vinkje ook op eigenschappen klikken
Dan bij het tabblad verbeteringen kies je voor alle effecten uitschakelen.

Hoop dat het helpt :)

In je taakbalk rechtsonderin het scherm zie je ene luidsprekertje
Klik daar met de rechtermuisknop op en klik dan op Afspeelapparaten.

Dan zie je een afspeelapparaat met een vinkje er voor. Klik hierop en dan onderaan op configureren.
Doorloop de stappen die je ziet.

Tevens kun je in datzelfde scherm met het apparaat met het vinkje ook op eigenschappen klikken
Dan bij het tabblad verbeteringen kies je voor alle effecten uitschakelen.

Hoop dat het helpt :)

Dit had ik al gedaan en net weer, maar het helpt dus niet :-(

Wat zijn de specificaties van de laptop?
Ruist je laptop de hele tijd?
Wat zijn specificaties?
En ja, hij ruist altijd als ik geluid afspeel. Heb tot nu toe youtube geprobeerd en een mp3tje vanaf de harde schijf, hetzelfde probleem.

Weet je wat voor geluidskaart je hebt?
Staan er gele vraagtekens in je apparaatbeheer ?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke geluidskaart ik heb, waar kan ik dat uitvinden?

en nee, geen gele vraagtekens in apparaatbeheer, maar toch ff een screenshotje, miss wel handig:

naamlooskt.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan