Ruis in headset

Status
Niet open voor verdere reacties.

edward001

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Berichten
173
Ik had gisteren mijn headset aangesloten op mijn pc en ik hoorde allemaal ruis erdoor heen. Terwijl ik hem op mijn laptop aansluit, alle ruis is verdwenen. Moet ik soms iets anders instellen?
 
Kan erg veel zijn....

Kijk even in de mixer (luidsprekertje naast de klok rechtsonder) of het microfoon kanaal niet helemaal open staat.... zet het even op "dempen"....... probeer dit ook met de andere ingangen.....

Heb je dan nog ruis, zet dan alles op dempen.... heb je dan ook nog ruis dan zit het waarschijnlijk in de geluidskaart.....
 
Ik heb het alleen als ik een headset op heb, gewoon uit de boxen is er geen ruis. Moet ik misschien de headset anders instellen?
 
Is dit een analoge (rood/groene stekker) of usb headset?

Headset... heeft dat ding een microfoon?
 
Heb je al wat gespeeld met de volume regelaars? (en de "dempen" knopjes)


Mixer > opties > eigenschappen > opnemen
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een beetje aan het spelen geweest met de dempen knopjes, maar dat hielp niet echt veel. Ook heb ik het volume van de microfoon een beetje naar omlaag/omhoog gedaan, als ik hem zachter deed, werd de ruis erger dan als ik hem vol 'open' heb.
 
Onder de regelaar voor microfoon zit een kop "geavanceerd"... daar mag geen vinkje bij "monitoring" staan.....


Heb je nog een andere mixer actief op die PC, een die bij de geluidskaart kwam, bijvoorbeeld Xear3D ? Sommige van deze programma's hebben de mogelijkheid van "microphone boost" , dit versterkt echter naast het microfoongeluid ook de ruis.....
 
Onder de regelaar voor microfoon zit een kop "geavanceerd"... daar mag geen vinkje bij "monitoring" staan.....
Ik zit nu even achter de laptop, maar ik zal dat straks even bekijken.

Heb je nog een andere mixer actief op die PC, een die bij de geluidskaart kwam, bijvoorbeeld Xear3D ? Sommige van deze programma's hebben de mogelijkheid van "microphone boost" , dit versterkt echter naast het microfoongeluid ook de ruis.....
Er draait wel een programaatje van SoundMax bij. Misschien moet ik daar wat in veranderen? Er is ook een optie van ruis onderdrukking.

Groeten,
Edward Hoekstra
 
Opgelost?

Hallo mensen,

Ik vroeg me af of deze vraag al is opgelost, want ik heb namelijk een vergijlkbaar probleem.
Ik hoor een constante ruis door mijn analoge headset (met microfoon).
Ik heb de twee kabeltjes achterin in de poorten gedaan waar ze horen,
Eerst werkte het microfoontje niet en uiteindelijk heb ik 'rear pink in' aan moeten zetten met microfoonversterking, en nu heb ik dus die ruis.
Het is niet verschrikkelijk, maar als ik Borderlands speel, dan horen mensen de ruis erger dan ikzelf, bij andere spellen (bijv. Team Fortress 2) heb ik geen problemen.

Ik heb ook nog 'Realtek HD Audio Manager' open staan.
 
Deze vraag is nog niet opgelost, ik heb het ook nog nooit opgelost.
 
Heb jij al eens geprobeerd om een nieuwe headset te kopen?
dat heb ik even overwogen, maar daar heb ik op het moment even het budget niet voor.
En heb je al eens geprobeerd om de mensen hier achter de vodden aan te zitten? (emailen bijv.)
 
De headset die ik nu heb, heb ik net nieuw aangeschaft. En nee, ik heb de mensen niet gemaild en dat ga ik ook niet doen. Mensen die hier een antwoord op weten, kunnen via het forum reageren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan