ruis op telefoon na adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

janto10

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Hoi ik heb een pobleempje we hebben 3 tels in de keuken in de kamer en in de slaapkamer en de comp staat beneden nou zit het zo sinds de isra punt ouderwets is en we geen zin hadden in een monteur die 79 euro kost hadden we de haspel aangesloten in de keuken en daarop zo`n ouderwetse tel ,in de kamer hebben we een dect en als ik aan ut internetten ben hoor je zo`n ruis in de die tel van de keuken en bij die in de kamer niet dus ik die witte aansluiten in de kamer en ja hoor ook ruis en bij die dect niet ??? ligt dit nu aan die ouderwetse tel? n hoe kan het dat je het bij die siemens niet hoort. we hebben Quicknet

Laatst bewerkt:
uit jouw bericht kan ik niet helemaal afleiden of de ADSL goed is aangesloten.

De enige juiste manier om ADSL goed werkend te krijgen is deze: (1 ingang en 2 uitgangen)
De ADSL splitter moet zitten BIJ je ISRA punt, danwel de splitter zit er *.* meter vandaan (maakt op zich niet zo heel veel uit) ALS de splitter maar de eerste verbinding vormt tussen het ISRA punt en de rest van je installatie.

ingang:
telefoonlijn vanuit ISRA punt naar ADSL splitter (> in)

uitgangen:
1. vanuit de ADSL splitter (< uit) naar je 1e telefoon of naar een "verdeel" punt van waaruit je meerdere lijnen naar meerdere telefoons laat vertrekken.
2. vanuit ADSL splitter (< uit) naar de ADSL modem

Elke andere aansluiting en dan met name de plaatsing van de splitter is FOUT !

|Voorbeeld :de splitter dus op een slaapkamer plaatsen waar een lijn vanuit het ISRA punt naartoe loopt is fout.

maak eens op een A-4 tje met de pen een schema van
de bedrading, scan dit en stuur dit als bijlage mee.

kan ik dit vergelijken met het schema van mijn bedrading.
Indertijd heb ik de fout gemaakt door één telefoon voor de splitter te plaatsen, met inderdaad veel ruis.
Later is dit heel simpel verholpen. Maar stuur je schema even in.

succes

math wenders

ehh,.......... ?

Schema ?

Volgens mij is de tekst in mijn vorige posting toch glashelder ?

wel raar ik had ook ruis met mij 2 de telefoon
helpdesk gebeld en die zeiden dat je met een adsl lijn max 1 telefoon kan gebruiken

gel*l,
al heb je er b.w.v. spreken 100......................

Laatst bewerkt:
voor de beeldvorming:

ik heb een homevox met 6 toestellen en 2 pc's (met beide een intern werkend modem) !!!!!!

Laatst bewerkt:
ibiza schreef :
helpdesk gebeld en die zeiden dat je met een adsl lijn max 1 telefoon kan gebruiken

Dat is onzin, je kan tot een waarde gaan van 5 , ieder toestel heeft een waarde, de nieuwe toestellen hebben een waarde van ongeveer 1, wat oudere toestellen kunnen een waarde hebben van 3 of meer.

Maar 100 lukt niet hoor Pasja :D

groetjes speedtouch

heb splitter op telefoon ingang daarna telefoon en daarop 2 telefoon zo had ik de vorige keer gedaan

maar ik had ruis en mijn internet vertraagde veel en zelf na bellen op slaapkamer(telefoon 2) viel mijn internet uit
dus heb ik gebeld naar helpdesk van skynet en die zeiden dat voor adsl max 1 telefoon toestel kon aansluiten
ik vind ook raar want wat doen ze dan op burelen met honderden telefooons

Om misverstanden te voorkomen, zie bijlage.

Dit is het enige juiste ADSL aansluitschema.

Voor het aantal telefoons geldt idd. de aansluitwaarde per toestel. Raadpleeg de handleiding van het toestel of bel de fabrikant.

Nu heb ik in mijn enthousiasme 1 stukje tekst in het schema niet geheel compleet weergegeven :

de splitter in het schema is GEEN normale telefoonsplitter, maar de bij het ADSL doe-het-zelf-pakket geleverde ADSL splitter !!!

Bijlagen

• aansluitschema adsl.jpg
    aansluitschema adsl.jpg
    18,5 KB · Weergaven: 135
Laatst bewerkt:
bij mij hebben ze in den tijd dan anders aangesloten
eerst splitter en dan pas telefooon
blijkbaar is omgekeerd

Ibiza,

of ik ben gek, of mijn computer is gek............

wat jij schrijft : "eerst splitter" dan telefoon, dat is toch precies wat ik in het schema heb getekend !!!!!

EERST ADSL splitter en van daaruit een lijn naar een telefoon (voor mensen die maar 1 telefoon in huis hebben -zijn die er nog...?) OF !!! die lijn naar een telefoonsplitter voor aansluiting van meerdere telefoons.......

Janto, NEE, er zal niet gesneden hoeven worden want de ADSL splitter is voorzien van zogenaamde RJ aansluitingen en als je in je ISRA punt een gewone telefoonstekker duwt met zo'n RJ aansluiting aan de onderzijde hoef je alleen maar een kabel te kopen met aan 2 zijden een RJ aansluiting. 1 duw je er in de stekker die op het ISRA punt zit en de andere RJ op de adsl splitter.
Hetzelfde "grapje" voor de verbinding tussen de ADSL splitter en telefoon 1 OF verdeeldoos voor meerdere telefoons.
Tot slot hetzelfde truukje voor de verbinding van de adslsplitter naar de adsl modem.

En dan voor alle zekerheid bijgevoegd het goede EN het foute aansluitschema............

het rode schema zorgt / kan zorgen voor ruis op de lijn en / of een trage internetverbinding.........

Bijlagen

• fout adsl.jpg
    fout adsl.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 112
wat is eigelijk een isra punt
ik zal zeggen hoe bij mij is een telefoon kantaktdoos
daarop splitter,daarop telefoon en daarop 2telefoon (dat nu niet is vanwegede storing)

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    7,7 KB · Weergaven: 78
ISRA is niets meer of minder dan de plaats waar in jouw huis de telefoon binnenkomt.

25 jaar geleden toen iedereen nog 1 telefoon had, was het "doosje" in de muur, waar die ene telefoon op aangesloten werd, het ISRA punt.

In nieuwbouw zit het ISRA punt niet zelden in de meterkast, in iets oudere woningen veelal in de huiskamer (meestal in / nabij een hoek) naast de kabeltelevisieaansluiting.

Ik kan van jouw schema geen "brood bakken", zie de bijlage hieronder...............

Bijlagen

• vragen.jpg
    vragen.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 86
sorry ik kan beter huizen bezetten of schema tekenen
ze zitten gewoon allemaal op een ,

kl*te dat mijn fototoestel in de maak is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan