ruis op telefoon na adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.
nou

zal het is beter probben uit te leggen we hebben 2 tels 1 in de keuken en 1 in de woonkamer en het isra punt zit in de meterkast en van daar gaat er een kabel 1 dus naar boven naar de 2 tels maar nu vraag ik me af ..? er moet ergens een verdeeldoos zitten ? want het is maar kabel en die moet gepslitst worden en adsl heb ik boven in de keuken aangesloten en als ik dan die analooge tel aansluit hoor je een ruis maar als ik um in de kamer aansluit ook ruis maar in de kamer staat die siemens maar daar is helemaal geen ruis op te bespeuren omdat die dect is ? en die ouwe analoog ?

Echt duidelijk is het mij nog steeds niet......
Zoals het er nu staat begrijp ik dat jullie keuken en woonkamer "boven" zijn en dat de meterkast "beneden" is ?

Er hoeft dan geen splitter tussen te zitten want ik neem aan dat in beide ruimtes een "doos" zit waarop de respectievelijke telefoons worden aangesloten. In die eerste doos, waar de kabel van beneden binnenkomt, zijn gewoon op een schroefje 2 gelijkgekleurde draadjes gezet (rood) en op het andere schroefje 2x blauw.
De ene is voor de telefoon in die ruimte, de andere gaat naar de 2e kamer. Zoals jij de ADSL NU hebt zitten, zit 'ie 101% fout !!! (Als ik tenminste de aansluitingen in jouw huis goed in beeld heb..........)

Maar om te voorkomen dat we in herhaling vallen:

kijk goed naar het groene ADSL aansluitschema zoals in een eerdere posting is bijgevoegd en zorg dat het aldus wordt aangesloten.
Elke andere manier is fout ! m.a.w. :
als jij meerdere telefoons wilt aansluiten, dan splits je maar een kilometer of wat weg, mits je dit maar doet NA !!!!!!!!!!!!!!!! de ADSL splitter.

Nog anders gezegd:

telefoonsignaal dat je huis binnenkomt MOET ALS EERSTE naar de ADSL splitter. Daarna............ splitten maar.

enne, kijk uit voor spraakverwarring : we hebben het gehad over een ADSL splitter (wordt meegeleverd met het ADSL bouwpakketje) en we hebben gesproken over een telefoonsplitter. Deze laatste kan van alles zijn, vanaf een simpel kroonsteentje tot en met een mooie kunststof door KPN geleverde doos. Sterker nog, zelfs een stukje isolatieband zou een telefoonkabel al kunnen splitten, zolang je er maar voor zorgt dat rood bij rood blijft en blauw bij blauw..... ;) :D

Laatst bewerkt:
hmmz

ja klopt zit beneden en ja in die 2 ruimte`s zit zo`n doos

maar dan moet ik dus gaan snijden beneden bij ut isra punt ?? omdat je die hoofdlijn nie los kan halen door een simpel stekkertje

Nee, hoeft niet.

Als jij zeker weet dat vanaf het ISRA punt de lijn onafgebroken naar boven gaat, dan heb je als het ware boven: waar de lijn dus ergens uit de vloer / muur komt, een soort van virtueel nieuw ISRA punt. DAAR mag je de ADSL splitter ook op aansluiten. Er zijn tangetjes te koop waarmee je op een los stuk telefoonlijn een RJ blokje kunt "knijpen", ga even naar de KPN winkel en informeer erna.
Aller, allerbelangrijkste is dat jij zeker weet dat de telefoonlijn die van beneden komt, nergens wordt onderbroken / gesplit. Dan heb je als het ware boven een nieuw / 2e ISRA punt.

Suc6!

bij mij is mij isra punt gesplitst (in aansluitdoos is ze gesplitst)
er loopt een kabel naar boven moet ik dan boven ook een splitser zetten

of is niet beter gewoon telefoon station kopen met meedere draadloze telefoons

je geeft zelf 't antwoord al...........

als jouw ISRA punt bij het ISRA punt is gesplitst dan :

zie bijlage (schema voor jouw persoonlijke thuis-situatie)

Haal er anders even een kennis bij als je het niet "ziet".

Bijgevoegd schema is het juiste schema voor jou.

Desgewenst kun je boven in de doos waar ik nu de splitsing heb aangebracht naar de 2e telefoon boven, nog een derde lijntje leggen naar het telefoonmodem in je computer(voor zover je pc nog een telefoonmodem heeft).

Suc6!

Bijlagen

• jouw persoonlijke schema.jpg
    jouw persoonlijke schema.jpg
    25,9 KB · Weergaven: 57
en het wordt nog leuker voor jou :

je hoeft helemaal niet veel kabels te veranderen / trekken:

immers,

je schrijft dat vanuit beneden reeds twee kabels naar boven vertrekken. Zoals je op het schema ziet moeten er ook 2 kabels naar boven : 1 voor je telefoons en 1 voor je ADSL modem. De huidige 2 kabels die naar boven gaan ontkoppel je dus van hun huidige bestemming en geef ze de nieuwe bestemming zoals in het schema aangegeven..............

Wat "nieuw" moet worden gemaakt is slechts een kort kabeltje beneden in jouw meterkast. (De verbinding tussen je ISRA punt en de ADSL splitter. Dit kan een kabeltje worden van een centimeter of 20, net waar je de ADSL splitter gaat monteren.)

Boven heb jij mogelijk 't meeste werk...? Je moet de 2 lijnen die er nu liggen een gedeeltelijk andere bestemming geven.

isra

Hoi er gaat van ut isra punt maar een kabel naar boven en die komt uit in de kamer denk ik omdat de kabel via dat zelfde gat gaat

tja,
in dat geval zal je toch 1 kabeltje erbij moeten trekken vanuit de meterkast,

of............

waar dat ene kabeltje boven uitkomt, plaats je de ADSL splitter, dat mag ook.

Maar jij spreekt jezelf ietwat tegen in vorige postings......

De ene keer vertrekken er 2 kabels vanuit de meterkast, dan weer niet .............. :(

't is ook allemaal niet zo interessant, bestudeer de schema's en 't komt goed......... ;) :D

Laatst bewerkt:
Voordat Pasja zijn vingers helemaal blauw heeft getypt, kijk HIER dat wil hij nu uitleggen :)

Maak geen vergissing pasje heeft het ook al gezegt, een isra-punt is geen splitter.

(ISRA staat voor InfraStructuur RandApparatuur). Dit punt geeft de scheiding aan tussen het KPN-domein en het klantdomein en is het punt waar de KPN-telefoonlijn binnenkomt.

groetjes speedtouch

:P:P:P:P:P:P

dus ..:P ut is een kwestie van ; de hoofdlijn door te knippen en er een rj11 stekker aan te bevestigen en de tel kabel die naar alle plaatsen gaat t voorzien van een rj11 stekker? de hoofdlijn is wel rond maar als je die hoofdlijn moet doorknippen met een speciaale tang moet je die inklikken bij line in de splitter ? maar wat gebeurd er dan met da witte doosje :P

Janto,

ik moet nu echt passen...............
alle adviezen die je hier hebt gekregen zijn linksom en / of rechtsom 2x besproken. Print ze uit, ga ermee naar de KPN winkel en koop wat zij daar menen dat je nodig hebt.

De link van Speedtouch visualiseert het e.e.a. ook nog.....

en wat je vraagt betreft: YES, de hoofdlijn is line in !

lol

waar de hoofdtel leiding in gaat :P

maaar ik ga nu naar bed nite folks

Doosje laten zitten , afgaande leiding loskoppelen.
Tussen doosje en afgaande leiding splitter plaatsen.

Zie ook de link die ik gaf.

ruis op telefoon na asdl

Beste Janto 10,
ik heb je probleem bekeken en een schema gemaakt hoe het is aan te sluiten.
Bekijk het aansluit schema eens goed en mochten er nog vragen zijn dan zie ik het wel.
Vr.gr.B.Kat

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan