ruis speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beerb

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
hallo ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht. Daarbij ook een 2.1 speaker set van logitech. Hij werkt goed ook al is het niet het beste kwaliteit setje maar tog. Ik vind het alleen irritant dat als ik hem aanzet dat ik dan een ruis hoor, en hoe harder ik het volume zet hoe harder de ruis. Tijdens het beluisteren van muziek en dergeljke heb ik er geen last. Alleen als er geen muziek afegespeelt wordt of derlijke dan hoor ik een irritante ruis.

weet iemand hoe dat komt?

grt

Ik heb hier vaak last van als ik de speakers heel hard zet, omdat het geluid softwarematig te zacht staat. Kijk dus eens of wellicht je geluid in windows/je mediaplayer zacht staat?

Als je ubuntu hebt kan het ook met je alsomixer te maken hebben, tenmisnte, daar had ik wel eens last van, maar ik ga er maar even vanuit dat je windows draait ;)

ik draai nu film op windows media player, geluid staat gewoon vol open...de ruis gaat wel weg als ik het volume van de boxen zelf omlaag draai, maar dan hoor ik niet veel meer ook al staat hij bij wmp op zijn hardst..

Als ook het volume in windows zelf (het icoontje in je taakbalk) gewoon "volopen" staat zou ik het antwoord helaas niet weten. Wellicht eens proberen met een ander speakersetje? Dan weet je in ieder geval waar het probleem ligt, in de software of de hardware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan