ruis tussen versterker en externe geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogers1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
technische vraag mbt ASIO en Midi gebruik op pc. Geluidskaart terratec aureon fireware 7.1 geeft een storende ruis wanneer deze verbinding maakt met de versterker ( aarde contact, direct ruis ook als de kaart niet aangesloten is op pc> kabels vervangen, gebalanceerd en ongebalanceerd, stekers gedraaid, enz enz, niets helpt??). Is zoiets te voorkomen of is de kaart kapot? Is zomaar plots ontstaan.

Tweede kaart, steinberg MI4 krijg ik op geen enkele wijze meer ge�nstalleerd op pc met Windows XP prof. Error 5 vermelding op elke pc die ik probeer. USB device wordt niet herkent tijdens drivers installatie. Pakket staat uiteindelijk wel in systeem, maar kaart reageert niet als usb stekker verbonden wordt met pc.

Beide kaarten hebben voorheen prima samengewerkt. Een en ander in combinatie om cubase sx aan te sturen. Terratec als (hoofdkaart) uitgaande en de steinberg als extra midi ingang.

Mocht iemand raad weten hoe een en ander op te lossen...Graag & mvgr Hein

Wordt de ruis niet misschien veroorzaakt door de harddisken. Ik kan me herinneren dat ik vroeger wel eens speciale AV disken moest gebruiken bij muziek. Maar dat is al weer 3948239423948384 jaar geleden en ik zit niet meer in die bussiness.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan