Ruistoon tijdens opnemen met microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

unknowuser

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Hey forumleden van helpmij.nl,
ik heb een vraagje betreft mijn headset, webcam en pc.
Ik beheer namelijk een gamekanaal met een paar andere mensen, alleen heb ik het probleem dat ik continu een ruistoon in mijn opname's hoor.
De ruis kan weggefilterd worden, maar dan wordt mijn stem ook deels weggefilterd.
Zelf weet ik dat het een aardlus is, want als ik mijn monitor aanraak is het weg, maar het rare is juist dat mijn webcam (Microsoft LifeCam HD-5000), geen last heeft van de aardlus.
Hij zit op USB aangesloten, en mijn headset met 2 3.5 mm stekkers. Mijn headset zou overigens een functie betreft noise-cancelling moeten hebben, maar ik heb er nog niks van gezien in de 2 maanden dat ik de headset al gebruik.
Is er een oplossing om dit op te lossen, en weet iemand waarom ik in mijn Realtek HD Audio GEEN optie heb voor ruis-verwijdering ?
Als iemand de ruistoon wilt horen, hieronder staat een video met de ruis.
[video=youtube_share;RBe-FA3_yQk]http://youtu.be/RBe-FA3_yQk[/video]

Laatst bewerkt:
Hallo

De symptomen van een massalus , is meestal brom.

Ruis , is meestal afkomstig door een slechte/defekte afscherming.

Een p.c. aangesloten op een niet geaard stopkontakt kan ook dergelijke symptomen geven.

Peter

"noise-cancelling" is ook niet hiervoor bedoeld.
Maar voor geluid (lawaai) van buiten af.

Ruis (Zoals VDK_P al uitgelegd heeft) is een kwaliteit (afscherming analoog signaal) probleem.
En ik verdenk je PC, "als ik mijn monitor aanraak is het weg".

Overigens je filmpje staat op Privé en kan dus niet bekeken (of beluisterd) worden.

Overigens je filmpje staat op Privé en kan dus niet bekeken (of beluisterd) worden.
Is opgelost, staat nu i.p.v privé op verborgen. En bedankt voor de tip. Maar is het mogelijk om de optie voor ruisonderdrukking te kunnen krijgen in Realtek HD Audio, want ik zie wel andere mensen die de optie hebben. Ik heb overigens de (zover mij bekend) laatste versie: 6.0.1.6662 (versie van audiostuurprogramma).

Die hebben we alleen beneden. ;). Of anders moeten we ze gaan trekken, maar daar hebben we weer 3e voor nodig ;). En schijnbaar kan het vaak goedkoper. Maar waarom heb ik dan geen ruis ij de mic van me webcam. Is het gewoon omdat die op USB zit? Als dat zo is, kan het dan opgelost worden door een andere headset te kopen met usb-aansluiting (zat te denken aan CM Storm Sirus).

Laatst bewerkt:
Hallo

"Die hebben we alleen beneden. " --> je kunt toch als "test" eens d.m.v. een verlengkabel deze p.c. op een geaard stopkontakt aansluiten ???

Let wel ... uiteraard hoef je dit voor mij niet te doen ...

Wel om uw eigen en uw materiaal te beschermen ...

Nu staat het ganse chassis van de p.c. op een potentiaal van 115V , kans op opbouw statische elektriciteit , en kunnen de lokale geburen lekker "mee genieten" van de stoorstraling van uw p.c.

Een p.c. zonder aarding aangesloten , verliest ook eventueel aanwezige garantie...

Een gewaarschuwd mens ...

Peter

Helemaal mee eens Peter,
Als er een geaard stekker aan zit is dit meestal niet voor niks. :)

Ok, bedankt voor de tips. Zal toch eens gaan kijken binnekort naar de Sirus (of andere USB-headset). En van me oom had ik die tip al eens meegekregen, had toen met koperdraad (ijzerdraad was er niet meer) op de verwarming aangesloten, alleen toen werd de ruis erger. Dus ik weet niet of die aardklemmen dan wel werken ? Wel alvast bedankt voor de tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan