Run As

Status
Niet open voor verdere reacties.

sniperbelgium

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2004
Hallo allemaal,

telkens wanneer ik op mijn account wil inloggen komt er een melding met de naam " RUN AS " .
Ook elke keer wanneer ik een programma wil openen of op het internet wil gaan maakt hij dezelfde melding.

Ik moet dan bevestigen of ik onder administrator wil ingelogd blijven of onder een andere naam.

Ook staat er telkens de vraag of deze computer moet beschermd worden tegen onbevoegd gebruik of onbevoegde programma activiteit.

Weet er iemand wat voor programma dat is en zeker ook hoe ik het terug kan uitschakelen?

Let er aub wel op dat ik echt niet veel van computers ken . Dit om al te technische uitleg te vermijden.

alvast bedankt,

heb je dit probleem al lang of sinds kort.
als je het sinds kort hebt kun je een systeemherstel proberen dmv.start>programmaas>buroaccessiores>systeemwerkset>systeemherstel en daar een datum kiezen toen je het probleem nog niet had.

Het kan zijn dat je een virus te pakken hebt.
Ik denk aan een W32.donk.r virus.

Zorg dat je virusscanner up to date is en SCHAKEL SYSTEEM HERSTEL UIT.

Start opnieuw op in VEILIGE MODUS en scan de PC op virussen.

Voer daarna de volgende handelingen uit.

Pas het register aan door op 'start' te klikken en daarna op 'uitvoeren'. Type dan in de balk het woord 'regedit' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'. De register editor zal dan openen. Let op: Maak geen fouten bij het werken in het register. Dit is (om het zo maar te zeggen) het hart van je pc en als daar dingen verkeerd in gedaan worden is het mogelijk dat de pc niet (goed) meer werkt. Je moet op zoek naar de sleutel

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

en door de sleutel aan te klikken met de linker muisknop kun je aan de rechter kant van het scherm de waarden zien die in de sleutel zitten. Verwijder daar de waarden die verwijst naar de bestanden 'wnetlogin.exe' en 'syslog32.exe'. Dit kun je doen door de betreffende waarde aan te klikken met de rechter muisknop en daarna te klikken op 'verwijderen'. Ga dan naar de sleutel

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

en verwijder ook daar de waarde die verwijst naar het bestand 'wnetlogin.exe' (indien aanwezig). Sluit vervolgens de register editor, start de pc opnieuw op en draai een volledige systeemscan om te controleren of het virus daadwerkelijk is verwijderd.

Als laatste moet je dan nog de taken verwijderen die door het virus zijn toegevoegd. Open hier voor het bestand 'geplande taken' in het configuratiescherm, en klik dan de taken één voor één aan met de rechter muisknop en klik dan op 'eigenschappen'. Als er een taak tussen zit die verwijst naar het bestand 'wnetlogin.exe' dan kun je het scherm van de eigenschappen sluiten en het bestand dan nogmaals aanklikken met de rechter muisknop, maar dan moet je klikken op 'verwijderen'. Controleer op die manier of alle taken verwijderd zijn die door het virus zijn toegevoegd aan het systeem.

Groeten,

Fred

En zorg dat je virusscanner up to date blijft! door regelmatig up te daten etc.

hey iedereen,

Helaas moet ik jullie melden dat m'n vraag nog niet is opgelost.
Ik heb ondertussen wel gevonden wat "run as" eigenlijk is.
Ik ben gaan zoeken op de site van microsoft en het blijkt een programma te zijn dat moet dienen voor het veilig aanloggen en snel veranderen van gebruikers.
Er staat wel vermeld hoe ge het kunt activeren , maar niet hoe ik het terug kan uitzetten!!
(als dat al moest kunnen ) .
Ik dacht begrepen te hebben dat iemand het elke keer moet activeren als men het wil gebruiken , maar hier bij mij springt het telkens vanzelf open wanneer ik ook maar het minste probeer te openen op m'n computer.
Daarover vind ik niks terug op de site.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan