"RUN" in Startmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwozwedra

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo,

De button "Run" is uit mijn startmenu verdwenen. Ik heb geproberd deze terug te zetten met het prg "Xsetup", maar zelfs met "run" aangevinkt, geen "Run" in het startmenu. Nu kan je "run" ook aanroepen via de Windowstoets + "r", maar dan krijg ik de melding "This operation has been cancelled due to restrictionsin effect on this computer. Please contact your system administrator". Die administrator ben ik zelf, en ik heb overal gezocht, maar geen oplossing gevonden. Weet iemand raad?

Jan

Misschien zou je even met systeemherstel een paar dagen terug moeten gaan, toen het nog wel werkte.

Of je moet je pc even in veiligen modus opstarten en inlogen op de administrator account. Ga dan naar start en klik op "Run". Voer dan control userpasswords2 in.
Kijk dan of dan bij jou gebruikersnaam Administrator staat.
Zo niet, klik op je gebruikersnaam en klik dan op eigenschappen.
Dan staat er boven in een tabblad Groepslidmaatschap.
dan zie je een dropdown menu staan en zet hem daar op "Administrators"

En anders zou ik het niet zo 1-2-3 weten.

Gr tom

Rechtermuisknop op Start, eigenschappen, tabblad menu start, menu start aanpassen, tabblad geavanceerd, en dan bij "deze items in menu start weergeven" een vinkje zetten voor de opdracht uitvoeren.

Bedankt voor de tip, Jozo, maar die werkt niet. De andere twee oplossingen (ook bedankt natuurlijk) zijn de standaardprocedures die ik geprobeerd heb, dus ook geen resultaat; Nog iemand een idee?

Jan

Jozo, heb ik geprobeerd, maar ik mis geen bestand, het zit in het polcy-beleid, en ik kan het niet vinden.

Lange Pier,
Zover had ik nog niet gedacht, heb een snelkoppeling gemaakt in startnemnu en via deze geraak ik er ook.

Iedereen alvast bedankt voor de hulp.

Jan

In de commanline gpupdate /force uitvoeren, zouden alle policies weer gereset moeten zijn.

Lange Pier,

Als ik gpupdate /force in de commandline uitvoer krijg ik de melding "gpupdate is not recognized as an internal or external command, operable program or batchfile"

Jan

Dan heb je de Home versie van XP, die heeft geen policiebeleid, alleen een rechten policie, uit te voeren in veilige modus als de echte administrator met de optie eenvoudig delen op uit, in de mapopties.

Heb wel degelijk de pro, ben ik zeker. Maar ik krijg in de event-viewer steeds een terugkenrende fout over de DCOM-server die niet opstart, ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft.

Ik heb ook in de command-prompt gezocht op gpudate.exe, maar dit prg staat niet op de pc.
(dir gpupdate.exe /s). Heb wel het bestand gpupdte.ex_ gevonden op de install-cd. zoek nu hoe het te instaleren.

Jan

Staan de systeembestanden wel zo dat ze zichtbaar zijn?
Die installatie is dan aardig fuc kedup, als dat ook niet werkt.

Alle bestanden (ook systeembestanden) zijn zichtbaar. Heb gevonden hoe ik het bestand kan instaleeren (gewoon copy in de recovery-console), maar dit zal voor morgen worden, want ik ben nu een film aan het opnemen, en kan dus niet terug opstarten. MMorgen meer.

Alvast bedankt voor je hulp tot hiertoe.

Jan

De opdracht COPY in de Herstelconsole werkt in dit geval niet op de juiste manier.
Als de Setup CD in de lade ligt ga je via Start, Alle programma's, Bureau-accessoires naar "Opdrachtprompt". Type dan:
expand\i386\gpupdate,ex_ c:\Windows\system32\gpupdate.exe
en dan
expand\i386\gpupdate,ex_ c:\Windows\system32\dllcache\gpupdate.exe
Tussen "_" en "c" zit een spatie.

Maar ik zou in jouw geval alle beschermde systeembestanden laten controleren door met de XP CD in de lade op die zelfde Opdrachtprompt te typen sfc /scannow. Ik ben bang dat er wel meer systeembestanden corrupt zijn.

Laatst bewerkt:
Lane Pier,

Gpupdate geïnstalleerd en gedaan wat je voorstelde, maar nutteloos, geen "Run" in startmenu tevoorschijn te toveren, steeds dezelfde foufmelding. Ik vrees dat ik met de commanprompt zal moeten blijven werken.

Boeining237,

gpupdate gecopieerd zoals je gezegd hebt, werkt prima. Maar sfc /scannow weigert dienst omdat de WinXP-cd die ik heb nog een originele is, zonder SP2 en SP2 is geïnstalleerd; dus krijg ik steeds foutmeldingen.

Jan

Je kunt deze sp2 er nogmaals overheen zetten, helaas moet je dan wel weer alle updates binnenhalen.

Overigens kun je die cd slipstreamen met SP2, en alle updates, vervelend is dat je dan alle updates handmatig moet binnenhengelen, maar wel handig.

Je kunt ook de Autopatcher binnenhalen, zit alles in tot en met jan. 2007, je vind hem hier.

Zal mij eens aan 't werk zette. SP2 heb ik ('t moet in ''t Engesl, maar 'k heb hem)) die Autopatcher blijkt een torret-bestand te zijn, dus moet ik Azereus terug installeren enzo.

Kan ik dan met die geslipstreamde CD mijn versie controleren? Ik dacht dat bij het sliptreamen enkel het SP2 erbij geplaatst werd, niet de bestanden vervangen. Blijkbaar ben ik dan verkeerd?

Jan

SP2 kun je ook in het engels verkrijgen, staat onderin op die pagina, enne, die autopatcher kun je gewoon downloaden, het is geen torrent, rechtsklik op de link, en kies voor downloaden, maar het is een nederlandse versie, mocht je die in het Engels willen, die vind je hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan