Beste helpers,
Ik ben bezig om mijn formulier meer dummyproef te maken en automatisch een mail te sturen zodra men vanaf de userform op de opslaan knop drukken (commandbutton).
Aangezien mails versturen binnen een macro nog niet voorelkaar krijg gebruik ik de plug-in van Ron de Bruin (RDBMailOutlook). Op zich geweldige plugin, maar de button send email word niet aangestuurd door een macro en neem aan dat "Private Sub RDB_Outlook_Click()" de onderliggende macro is.
Wat ik heb gedaan:.. In Module1 heb ik een nieuwe sub aangemaakt die ik door middel van Run oproep.
Sub mailer()
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("gegevens").Visible = xlSheetVisible
Sheets("RDBMailOutlook").Visible = xlSheetVisible
Run "RDB_Outlook_Click"
Sheets("gegevens").Visible = xlVeryHidden
Sheets("RDBMailOutlook").Visible = xlVeryHidden
Application.ScreenUpdating = True
MsgBox ("mail verstuurd. We zullen uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden")
End Sub
Wat ik heb geprobeerd:
Run "RDB_Outlook_Click"
Call "RDB_Outlook_Click"
Sheets("RDB_Outlook").Call "RDB_Outlook_Click"
Application.Run "RDB_Outlook_Click"
Mijn vragen: Is het uberhaubt mogelijk om opdrachten uit de "sheet" aan te sturen vanuit een module ? Indien ja wat heb ik verkeerd gedaan ?
Iemand suggesties voor een tutorial voor mail sturen binnen Excell (http://www.rondebruin.nl/ blijf ik doorheen snuffelen)
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik ben bezig om mijn formulier meer dummyproef te maken en automatisch een mail te sturen zodra men vanaf de userform op de opslaan knop drukken (commandbutton).
Aangezien mails versturen binnen een macro nog niet voorelkaar krijg gebruik ik de plug-in van Ron de Bruin (RDBMailOutlook). Op zich geweldige plugin, maar de button send email word niet aangestuurd door een macro en neem aan dat "Private Sub RDB_Outlook_Click()" de onderliggende macro is.
Wat ik heb gedaan:.. In Module1 heb ik een nieuwe sub aangemaakt die ik door middel van Run oproep.
Sub mailer()
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("gegevens").Visible = xlSheetVisible
Sheets("RDBMailOutlook").Visible = xlSheetVisible
Run "RDB_Outlook_Click"
Sheets("gegevens").Visible = xlVeryHidden
Sheets("RDBMailOutlook").Visible = xlVeryHidden
Application.ScreenUpdating = True
MsgBox ("mail verstuurd. We zullen uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden")
End Sub
Wat ik heb geprobeerd:
Run "RDB_Outlook_Click"
Call "RDB_Outlook_Click"
Sheets("RDB_Outlook").Call "RDB_Outlook_Click"
Application.Run "RDB_Outlook_Click"
Mijn vragen: Is het uberhaubt mogelijk om opdrachten uit de "sheet" aan te sturen vanuit een module ? Indien ja wat heb ik verkeerd gedaan ?

Iemand suggesties voor een tutorial voor mail sturen binnen Excell (http://www.rondebruin.nl/ blijf ik doorheen snuffelen)
Alvast bedankt voor de hulp.