• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Run-time error -2147352571 (8002005)

Status
Niet open voor verdere reacties.

cowssaymoooo

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2013
Heb VBA een form gemaakt die gegevens naar een excel sheet schrijft en ophaald. Dit programmatje heb ik een half jaar getest op een windows 2000 laptop met excel 2003, werkt zonder problemen. Nu draaid het programmatje op een w7 pc excel 2010 en staat het op een netwerkschijf binnen ons bedrijf, nu krijg ik met regelmaat de volgende melding. Run-time error -2147352571 (8002005)
Coul not set the value property. Type mismatch.
Dit doet hij alleen als ik gegevens wil ophalen nooit met het wegschrijven. Weet iemand hoe ik de run-time error eruit kan krijgen.

Bijlagen

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    103,5 KB · Weergaven: 69
Hint.
Met plaatjes kunnen de helpers niet veel.
Doe je bestandje erbij zonder gevoelige info zodat ernaar gekeken kan worden.

Neen, is te groot. Ik vermoed dat zelfs zippen niet zal lukken.
Plaats je bestand op een file-sharing site zoals bv mijnbestand.nl en plaats dan de link in een berichtje.

LOL zie dat combobox 14 over 1 heen zit? Vond het al zo raar dat ik hem niet kon rename naar 1. Zou dit de runtime kunnen verklaren ?

Geen idee,

Het is ook wel een puzzel zeg.
De codes kunnen i.m.o. ook stukken korter.
Bv.
Code:
UserForm1.ComboBox4.List = Array("05", "10", "15", "20", "25", "30", "35", "40", "45", "50", "55", "60")
Of:
Code:
For I = 5 To 60 Step 5
     sn = sn & "," & I
   Next
    UserForm1.ComboBox4.List = Split(Mid(sn, 2), ",")
Of:
Code:
UserForm1.ComboBox4.List = [row(1:12)*5]
Zoals je ziet, talloze mogelijkheden die stuk voor stuk hetzelfde doen als die 13 regels van jou incl. de 'clear' die nu ook niet nodig is.
Begin daar eens mee zodat het allemaal wat overzichtelijker wordt voor de helpers.

Dat maakt een wereld van verschil, werking hetzelvde alleen ipv 201 regels 13 :thumb: Ga dit testen en hoop dat de runtime weg is op de comboboxen. Mocht je no meer tips hebben dan hoor ik het graag. Super bedankt.

Om alle controls leeg te maken.
Code:
Sub ClearUserform1()

For Each ctl In UserForm1.Controls
        If TypeName(ctl) = "Combobox" Or TypeName(ctl) = "Textbox" Then
            ctl.Value = vbNullString
        End If
    Next

End Sub

PS: Je foutmelding heb ik nog niet kunnen reproduceren ?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-IHK8PCMJ8QTJ.rar
Bedankt voor de reactie en heb jullie tips toegepast. Probleem is nog niet verholpen, gebeurt nooit bij het data toevoegen alleen bij het veranderen van data. Dus in het start menu, veranderen, data nummer, ok, daar gaat het mis. Bij het ophalen van data gebeurt het, data kan niet gevonden worden en runtime error verschijnt. Nu heb ik een paar vragen. 1. Zou het aan het trage netwerk kunnen liggen binnen ons bedrijf. 2. Kan de data geblokt worden door virusscanner of firewall. 3. Naast de excel sheet draait een MES systeem, kan dit een conflict geven. 4. Is er een manier om de PresentData te vertragen, zodat hij wacht tot dat de netwerkschijf actief is.

Groet, GK

Hoe haal je de gegevens binnen ?

Maak je bestand zo klein dat je het hier kunt plaatsen (ook prettig voor bezoekers die later van jouw ervaringen gebruik willen maken).
Zorg wel dat alle VBA code erin staat.

Laatst bewerkt:
Blijft het daar net zolang staan als op de server van dit forum ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan