run-time error '28'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleutie

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Allen,

Ik heb een probleempje met vba.
Ik heb een macro geschreven om allerlei data vast te leggen.

Het programmatje staat op het netwerk en kan door meerdere personen gebruikt worden.
Het werkt perfect bij 3 personen, maar bij de 4e wordt een foutmelding weergegeven bi het openen van het bestand:

Ik heb hier de volgende sub ingebouwd:

]Sub Auto_Open()
Dim answer As Integer

Sheets("blanco").Select
answer = MsgBox("Let op! Voor deze tool moet het analysis toolpack geinstalleerd zijn. Stop de macro. Ga naar: Tools -> add_ins. Vink hier Analysis Toolpack en Analysis Toolpack VBA aan. De tool wordt nu ondersteund. Indien dit niet gedaan wordt, is de tool onbruikbaar! Is dit gedaan?", vbYesNo, "BELANGRIJK!")

If answer = 6 Then
UserForm1.Show
End If

End Sub

Bij deze persoon loopt het programma vast in deze macro met de bijgevoegde foutmelding.

kan iemand mij hiermee verder helpen?
ik snap gewoon niet waarom het op 3 plaatsen goed gaat, en op 1 niet........:confused:
het vreemde hieraan is ook nog dat hij readonly rechten heeft tot dit bestandje..... mogelijk een combinatieprobleempje?

Bijlagen

• foutmelding runtime.jpg
    foutmelding runtime.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Dag Sleutie,

Als de stack volraakt en het laatste geopende bestand is alleen lezen dan zou het kynnen zijn dat het bestand meerdere keren wordt geladen. Want het is duidelijk dat het bij anderen wel werkt.

Ik neem aan dat het betreffende bestand een Excel-bestand is en dan open je je userform toch niet met AutoOpen maar met Workbook_Open?

Sub Workbook_Open()

Sheets("Blanco").Select
If MsgBox("Let op! Voor deze tool moet het analysis toolpack geinstalleerd zijn. Stop de macro. Ga naar: Tools -> add_ins. Vink hier Analysis Toolpack en Analysis Toolpack VBA aan. De tool wordt nu ondersteund. Indien dit niet gedaan wordt, is de tool onbruikbaar! Is dit gedaan?", vbYesNo, "BELANGRIJK!") = vbYes Then UserForm1.Show

End Sub

Succes verder,

Axel.

beste axel,

het is inderdaad een excel bestandje.
Ik heb je code eens erin geplakt. Het klopt qua opzet inderdaad veel beter dan de mijne.
Echter over het workbook_open():

het is de bedoeling dat zodra het excel bestandje wordt geopend, en de vraag wordt met ja beantwoord, userform1 wordt weergegeven.

Echter wanneer ik workbook_open gebruik start de macro niet automatisch op. ik moet dan handmatig de macro aanroepen......

Vandaar dat ik autoopen gebruikte. Enig idee wat het probleem kan zijn?

Waar in VBA heb je die Workbook_Open code geplakt?

Dag Sleutie,

Zet de public sub Workbook_Open in ThisWorkbook

Gegroet,

Axel.

fantastisch, dat werkt!

maar daarmee heb ik nog niet alle problemen opgelost. ik ben er nog aan aan het klooien, dus als ik er niet uitkom, zet ik het hier neer.
(krijg nog vreemde foutmeldingen, maar wil ze eerst zelf oplossen)

laat hem nog eff "onopgelost" staan dus....

ik heb weer een nieuwe waar ik niet wijs uit kom...

Worksheets("data").Range("a2", Selection.End(xlDown)).Select
op dit stukje loopt ie vast.

het enige dat ik wil doen, is de gehele kolom (a), waar gegevens staan(deze staan altijd onderelkaar), selecteren. dit mag ik toch op deze manier doen?

krijg de melding:

run-time error '1004'
application-defined or object-defined error

iemand ervaring hiermee?

OK.

Maar nog even zeggen dat je niet per sé hoeft te selecteren om de meeste acties uit te voeren.

Wigi

vertel!

ik wil namelijk de inhoud van de gehele kolom a, sorteren op alfabetische volgorde.... zijn daar makkelijkere oplossingen voor dan?

Bv. zo

Code:
With Sheets("data")
        .Range("A2", .Range("A2").End(xlDown)).Sort Key1:=.Range("A1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, OrderCustom:=1
    End With

Pas nog aan aan de situatie.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan