RUNDDLL Errors na installatie nieuwe vidoekaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Di Basta

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2005
Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe videokaart in mijn computer gezet en daarna krijg ik elke keer als ik mijn pc opnieuw opstart de volgende RUNDLL errors:

'Er is een fout opgetreden in het laden van c:\windows\system32\NvCpl.dll'

'Er is een fout opgetreden in het laden van c:\windows\system32\NvMcTray.dll'

Dit probleem is ontstaan nadat ik mijn oude videokaart heb vervangen voor een nieuwere, iets modernere kaart...

Ik had eerst een Creative Gforce 4200ti met NVIDIA drivers, die heb ik uiteraard eerst gedeïnstalleerd, waarna ik mijn nieuwe ASUS AX800PRO met ATI drivers heb geïnstalleerd.

Het vervelende is dat na verloop van tijd de hele handel dus ook nog eens vastloopt.

Alvast bedankt voor jullie tijd...

Deïnstalleer eerst de nieuwe kaart even.
Download dan RegCleaner.
Start het programma en zoek in de lijst met software alles van Asus en NVidia dat met de videokaart te maken heeft - zie bijlage. (Klik met je rechter muisknop op zo'n item voor meer info.)
Selecteer die items en klik rechts onder op Remove selected.
Ga dan naar het menu Tools > Registry Cleanup > Do them All en verwijder alles wat gevonden wordt.
Start even opnieuw op en installeer de nieuwe videokaart weer.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
geluidskaart

Euhm, videokaart volgens mij... ;)

Werkt deze Regcleaner dan wel met SP II?

Ik heb met eerdere versies van regcleaner namelijk problemen hiermee gehad... dan start het programma niet, maar staat ie wel als lopend proces in taakbeheer aangegeven....

Anders ga ik het zeker proberen, het is namelijk een TOP-tooltje...

Nou, het programma start bij mij in ieder geval niet op, maar heb al een alternatief gevonden...

Gemaakt door dezelfde maker: RegsupremePro.

Kost alleen doekoes tegenwoordig...;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan