rundl32 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stiems3

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2012
Berichten
5
Hallo,

Ik krijg de volgende foutmelding met als titel 'Rundl32 werkt niet meer':


Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: rundll32.exe
Versie van toepassing: 6.1.7600.16385
Tijdstempel van toepassing: 4a5bc637
Naam van foutmodule: gcswf32.dll
Versie van foutmodule: 11.1.102.62
Tijdstempel van foutmodule: 4f39ba14
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 001cb570
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 0a9e
Aanvullende informatie 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Aanvullende informatie 3: 0a9e
Aanvullende informatie 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Iemand enig idee wat ik hiermee moet/kan doen?
 
Begin eens met het installeren van Servicepack 1.

Daarnaast : heb je hardware vervangen of veranderd ? (Nieuwe videokaart of zo?)
 
Laatst bewerkt:
windows 7 sp1 is al geïnstalleerd.

De laptop is nog in originele staat, precies zoals ik hem in de winkel gekocht heb. Niks vervangen of veranderd qua hardware.
 
Je zou hier kunnen kijken voor een workaround.
Zie voor verdere achtergrond: hier, waar je ook de verklaring vind waarom je 1 van de Flash Player plugins actief moet laten (namelijk die Flash plugin die je 'handmatig' hebt geïnstalleerd) en je dan de andere (de gebundelde, die de foutmelding veroorzaakt) kunt uitschakelen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi dat SP1 erop staat. Betekent het ook dat je volledig update bent?
Zoals Tijs aan de hand van de letters en cijfers van de foutmodule ( gcswf32.dll ) heeft gevonden, wordt a.d.h.v. die melding gewezen naar Chrome / Flash.
Je zou ook even kunnen kijken of Chrome en / of Adobe nog een update voor je hebben.
 
Of dát nu zo handig is? Het probleem oplossen door uitschakelen is idd. mogelijk een heel effectieve oplossing. De vraag die je jezelf kunt stellen is of je nu voor bepaalde toeppassingen een (nieuw) probleem hebt veroorzaakt.
 
Laatst bewerkt:
@gast0225,

Ik heb voor alle relevante programma's standaard ingeschakeld dat deze automatisch updates installeerd. Het lijkt mij dat de laatste versie er dan automatisch opstaat.
 
Dat zou zo moeten zijn ja, vertouwen is goed, maar controle is beter. Je zal het met mij eens (kunnen?) zijn dat uitschakelen mogelijk een nieuw probleem veroorzakende oplossing zou kúnnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Of dát nu zo handig is? Het probleem oplossen door uitschakelen is idd. mogelijk een heel effectieve oplossing. De vraag die je jezelf kunt stellen is of je nu voor bepaalde toeppassingen een (nieuw) probleem hebt veroorzaakt.

@gast0225: Lees mijn posting nog eens terug: Je kunt óf gebruik maken van de 'ingebouwde' Flash plugin óf gebruik maken van de externe. Standaard wordt de interne gebruikt, maar er is niets mis met (puur) het gebruik van de externe...
Wat mij betreft is je opmerking in het algemeen wel een goede maar in dit specifieke geval snijdt die geen hout.

Tijs.
 
Een andere heel interessante vraag is :

ga even na wat er aan je systeem is gebeurd / veranderd, direct vóór het probleem zich voor het eerst manifesteerde. Die verandering moet je dan ruim zien:
hardearematig, softwarematig, inc., automatische updates......................!
 
@gast0225: Lees mijn posting nog eens terug: Je kunt óf gebruik maken van de 'ingebouwde' Flash plugin óf gebruik maken van de externe. Standaard wordt de interne gebruikt, maar er is niets mis met (puur) het gebruik van de externe...
Wat mij betreft is je opmerking in het algemeen wel een goede maar in dit specifieke geval snijdt die geen hout.

Tijs.
Idd. gaat het om de buildin, maar ik zie het ietwat genuanceerder hetgeen betekent dat wanneer je de oorzaak van de problemen niet vindt, uitschakelen niet de meest handige is. Bij heel veel mensen werkt de buildin prima, dus ook bij TS zou die moeten werken. Vooralsnog blijf ik dus even die geen-hout-snijdende opmerking 'aanhangen', zéker totdat TS eruit is wát er is gebeurd waardoor de melding ontstond.
Nu heb ik met Chrome geen ervaringen, maar het zou zomaar kunnen dat een herstelbewerking (zoals IE die ook kent) een eventuele verkeerdom gevallen byte in Chrome repareert.
 
Laatst bewerkt:
@gast0225: Laten we vaststellen dat de externe plugin gewoon actief blijft. De scope van invloed beperkt zich (dus) tot Google Chrome, andere programma's worden er niet mee geraakt.

Als reactie op wat je zojuist schrijft: Ik heb andere links gezien waar zelfs volledige herinstallatie van Google Chrome niet helpt bij problemen met deze .dll. En omdat het de TS niets zou moeten uitmaken hóe Flash player zijn werk doet in Google Chrome én (zie boven) de scope zich beperkt tot Google Chrome zie ik het probleem niet met uitschakeling.

Just my 1 eurocent of opinion.

Tijs.
 
Enige nuttige wat ik zie in die discussiedraad is helemaal op het einde:
I faced this problem after upgrading to 14.0.835.202 (Official Build 103287), which also upgraded my Flash 10 to Flash 11. Obviously I didn't restart Windows.

Thereafter, every time I started Chrome and visited http://www.adobe.com/software/flash/about/ I got an error that rundll32 [1] had crashed. Disabling Chrome's internal Flash plugin (gcswf32) and using NPSWF32 solved the problem for the moment.

The problem then went away after restarting Windows.

[1] Specifically this process: C:\Windows\system32\rundll32.exe "C:\PROGRA~2\Google\Chrome\APPLIC~1\140835~1.202\gcswf32.dll",BrokerMain browser=chrome

En nee, herinstallatie zie ik niet terug in die discussiedraad als werkende oplossing voor het probleem. In de discussiedraden die ik heb geraadpleegd leverde herinstallatie (ook) niets op.

Wat we nog aan de TS kunnen vragen is of hij zijn pc telkens in standby of slaapstand zet, en hem (sinds het optreden van het probleem) nooit echt geherstart heeft.

Tijs.
 
Het probleem lijkt (voorlopig?) opgelost, aangezien de fout zich niet weer heeft voorgedaan.
Ik heb de flash tijdelijk uitgeschakeld gehad, maar nu staat deze weer aan.
Lekker vaag, maar het werkt weer, vandaar de status op 'opgelost'.
 
Tsja, zoals je ziet waren er 2 oplossingen: een 'tijdelijke' (die ook wel eens wilde helpen) en een 'permanente':
-Tijdelijke: Herstart van Windows. Misschien heb je dat ondertussen gedaan en werkt het daarom weer.
-Permanente: Uitschakelen van de interne Flash-ondersteuning van Chrome, met behoud van inschakeling van de externe Flash-ondersteuning.

Dat het is opgelost kan dus gerust, gegeven de bovenstaande 2 zaken. Overigens fijn dát het opgelost is. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan