RunDLL en soort pop-ups.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NavadeHo

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Hallo allemaal,

Ik krijg bij het opstarten van Windows Vista Home Premium een RunDLL fout; de afbeelding spreekt voor zich: http://img329.imageshack.us/img329/9595/rundllfoutex4.png
Hoe kan ik dit oplossen?
En bij FireFox 2 en IE7 krijg ik gewoon als ik op google.nl ofzo iets zit een soort pop-ups hoe los ik dit op; het kan al over zijn en hoe komt dit?

NavadeHo

Bijvoorbeeld bij die pop-ups: zit ik hier op help-mij.nl forum een nieuwsbericht te lezen en krijg ik dit:
http://img360.imageshack.us/img360/2145/popupuo0.jpg
en dan dit:
http://antivirusscherm.com/scherm/i...d120b79030207076c065b570468035752421701510501

Hoe komt dit?
Vraag gerust door/verder!

het eerste plaatje komt omdat er software gewist is waarvan er nog resten in het register staan.
de andere plaatjes is van malware.
Aggresieve software waarvan de makers vinden dat jij die op jouw computer moeten hebben.
Koop goede antivirussoftware

het eerste plaatje komt omdat er software gewist is waarvan er nog resten in het register staan.
de andere plaatjes is van malware.
Aggresieve software waarvan de makers vinden dat jij die op jouw computer moeten hebben.
Koop goede antivirussoftware
Ik heb Panda Antivirus 2008
En wat kan ik tegen die ''resten'' doen?

Edit: Omdat je zei dat het aan m'n antivirus lag probeerde ik dit te starten om het te controleren, maar hij wou niet opstarten nu heb ik het 2 keer opnieuw geïnstalleerd maar krijg dan dit: http://img229.imageshack.us/img229/3693/eaccesviolationxk0.png
en dan staat er in het venstertje: Panda Antivirus 2008 kon niet starten!

Wat te doen? Help!

Laatst bewerkt:
download ccleaner... heel goed programma, als je het dan toch gedownload hebt maak je register dan ook eens schoon.

Glary utilities kan je anders ook verhelpen van problemen.

En scan je pc eens met Search and destroy of/en met superantispyware

download ccleaner... heel goed programma, als je het dan toch gedownload hebt maak je register dan ook eens schoon.

Glary utilities kan je anders ook verhelpen van problemen.

En scan je pc eens met Search and destroy of/en met superantispyware
Denk je dat ik Panda nu nog een keer opnieuw moet installeren na deze programma's te hebben uitgevoerd?

Edit: Wat vind je van Hitman PRO?

Edit2: Ik heb Panda opniew geïnstalleerd en hij doet het nog steeds niet!?
Systeemherstel?

Laatst bewerkt:
Met hitmanpro heb je direct een pakket hé... dat is ook goed maar soms vind ik hem wel wat te heftig schoonmaken maar dat is jouw keuze. Slechte ervaringen heb ik er nog niet echt mee gehad en hij kan echt VEEL problemen oplossen:thumb:

Ik denk niet dat het nodig is om Panda te herinstalleren.
Waarom heb je dat wel gedaan? ik wist niet dat daar een probleem mee was :confused:
Of heeft 1 van de programma's die ik je genoemd heb het geblokkeerd?
je moet natuurlijk altijd wel opletten met welke vinkjes je zet,

Moest het zijn dat nu dan door het uitvoeren van deze programma's je antivirus niet meer werkt zou ik het toch wel overwegen om systeemherstel te doen.

Met hitmanpro heb je direct een pakket hé... dat is ook goed maar soms vind ik hem wel wat te heftig schoonmaken maar dat is jouw keuze. Slechte ervaringen heb ik er nog niet echt mee gehad en hij kan echt VEEL problemen oplossen:thumb:

Ik denk niet dat het nodig is om Panda te herinstalleren.
Waarom heb je dat wel gedaan? ik wist niet dat daar een probleem mee was :confused:
Of heeft 1 van de programma's die ik je genoemd heb het geblokkeerd?
je moet natuurlijk altijd wel opletten met welke vinkjes je zet,

Moest het zijn dat nu dan door het uitvoeren van deze programma's je antivirus niet meer werkt zou ik het toch wel overwegen om systeemherstel te doen.
Lees dit: Edit: Omdat je zei dat het aan m'n antivirus lag probeerde ik dit te starten om het te controleren, maar hij wou niet opstarten nu heb ik het 2 keer opnieuw geïnstalleerd maar krijg dan dit: http://img229.imageshack.us/img229/3...olationxk0.png
en dan staat er in het venstertje: Panda Antivirus 2008 kon niet starten!

Maar ik hoop dat je weet hoe ik dit moet oplossen, want ik wordt helemaal gek dat Panda niet meer goed werkt...:shocked:

EDIT: Ik zie net dat de afbeelding niet meer werkt dit stond in het venster als ik Panda opstartte: EAccesViolation wat betekent dat???
En dan zegt tie kan Panda niet opstarten en dan sluit ie af.

Laatst bewerkt:
Ik zou niet meer weten dat ik heb gezegd dat het aan je antivirus lag hoor :P ik heb mijn posts herbekeken maar ik zie toch niet dat ik hierover iets vermeld heb...

Ik kan inderdaad je plaatje niet bekijken maar ik zou dan ook niet weten wat de error accesviolation zou betekenen...
Ik heb het even opgezocht maar ik vind er niet direct een uitleg of oplossing voor, alleen dat het niet echt een error is van panda zelf.

ALs je panda wilt herinstalleren zorg dan eerst dat je Panda volledig deinstalleert, dan ga je naar ccleaner en maak je je pc schoon, in ccleaner maak je dan ook nog je register schoon.
Ten slotte Scan je je pc nog eens met glary utilities en nu kan je dan nog eens proberen Panda te herinstalleren...

---
Uit je post heb ik niet begrepen of je de programma's search and destroy en superantispyware al hebt uitgevoerd.
En of je hitman pro hebt geprobeert, systeemherstel?:confused:

Deze meldingen zijn volgens mij van zgn. scareware zoals Drivecleaner.
Die maken je bang met allerlei meldingen en willen op den duur geld hebben.

Ik zou zeggen Spybots S&D installeren en immunisator ervan aanzetten en gaan scannen.
Eventueel ook Ad-Aware installeren en scannen.

En als dat niet helpt ga je naar een forum waar ze HJT-logjes analyseren. De uitleg vind je ter plekke
Dat analyseren van die logs doen ze namelijk niet meer op Helpmij.

Verder hoort dit probleem eigenlijk thuis in het Helpmij subforum: Virussen-spyware-firewalls
Het gaat hier om malware.
Succes.

Laatst bewerkt:
Deze meldingen zijn volgens mij van zgn. scareware zoals Drivecleaner.
Die maken je bang met allerlei meldingen en willen op den duur geld hebben.

Ik zou zeggen Spybots S&D installeren en immunisator ervan aanzetten en gaan scannen.
Eventueel ook Ad-Aware installeren en scannen.

En als dat niet helpt ga je naar een forum waar ze HJT-logjes analyseren. De uitleg vind je ter plekke
Dat analyseren van die logs doen ze namelijk niet meer op Helpmij.

Verder hoort dit probleem eigenlijk thuis in het Helpmij subforum: Virussen-spyware-firewalls
Het gaat hier om malware.
Succes.
Het is al opgelost door de leden van het ASO/Nucia forum (www.antispywareoffensief.nl)
Toch bedankt voor jullie hulp: gebruik nu alle aangeraden programma's.
Op dat ASO/Nucia forum las ik trouwens dat Hitman PRO niet goed is, dus ga het toch niet meer gebruiken...

Laatst bewerkt:
Het is goed dat het opgelost is :thumb:

hitman pro niet goed op welke manier dan?

hmmm ja ik heb nu ook gelezen maar wist ook van vooraf al dat hitman pro nogal heel grondig zijn schoonmaak deed...
Het artikel is wel van 2005 dus dat wil misschien wel zeggen dat die problemen ondertussen al opgelost zijn maar het is in je volste recht dat je hitman pro natuurlijk niet wil uitvoeren hé :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan