rundll fout bij opstarten, internet verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennyb

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
Hallo allemaal,

Heb hier weer iets raars voor.
Tijdens het downloaden van een simpel printprogje liet mijn pc weten dat er een fout was opgetreden en de installatie niet voltooid kon worden.
Het icoontje stond al wel op mijn desktop maar er stonden er nog drie andere bij die ik helemaal niet gevraagd had iets van warez of zo.
Dus ik heb heel die handel via software van mijn pc gesmeten.Dan vroeg ie een restart en vanaf toen is de miserie begonnen en kreeg ik deze foutmelding.
Er is een fout opgetredenbij het laden van
c:\progr~1 \ newdot~1 \ newdot~1.dll
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Plus is er nog bijgekomen dat mijn internet verdwenen is maar mijn adsl verbinding werkt?
Ik heb dan ook mijn agv laten draaien en die heeft 4 virussen gevonden en verwijderd, dan ook nog adaware laten draaien en die heeft er nog eens 4 verwijderd.
Heeft het mss hier iets mee te maken.Virus, spyware of iets dergelijks of is het mijn systeem zelf?
Heeft er iemand enig idee?
Bedankt voor de reacties.

Hallo,

Je bent geïnfecteerd met New.net aka NewDotNet. Dat is op een verkeerde manier of slechts gedeeltelijk verwijderd, met als gevolg dat je Winsock LSP is beschadigd.

Allereerst moet je New.net verwijderen, voor zover het nog op je pc staat. Doorloop daartoe de volgende stappen:

1) Ga naar Configuratiescherm > Software. Kijk of New.net Domains of New.net Application in de softwarelijst staat en, zo ja, deïnstalleer dit.
Staat het niet in de softwarelijst of lukt het deïnstalleren niet, ga dan naar 2).

2) Kijk in de map C:\Program Files\NewDotNet of daarin een uninstaller staat. Die uninstaller heet uninstallX_XX.exe (waarbij de X'en staan voor cijfers). Zo ja, dubbelklik daarop om New.net te verwijderen.
Lukt het op deze manier niet, ga dan naar 3).

3) Kijk in de map C:\Windows of daarin een uninstaller staat. Die uninstaller heet NDNuninstallx_xx.exe (waarbij de X'en staan voor cijfers). Zo ja, dubbelklik daarop om New.net te verwijderen.
Lukt het op deze manier niet, ga dan naar 4).

4) Download via een pc met internetverbinding deze uninstaller, zet het via een floppy, memory-stick, cd-rom o.i.d. op het bureaublad van de geïnfecteerde pc. Dubbelklik op NNuninstall.exe, dat nu op je bureaublad staat, om New.net te verwijderen.

Na het verwijderen van New.net, moet de pc opnieuw worden opgestart.

5) Daarna herstel je je internetverbinding door Winsockfix te draaien.

Voor Windows 98 en ME: http://www.winsockfix.nl/winsockfix.exe
Voor Windows XP: http://www.winsockfix.nl/winsockxpfix.exe

Zo te zien is dat van NewDotNet. Dit is spyware.

EDIT:
Zie het antwoord van buffy.

Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik zit wel met een klein probleempje nl;Ik krijg de uninstaller progje niet opgeslagen op mijn usb-stick nogop de pc zelf?

update
panda was te sterk, heb hem even uitgezet en heb het bestandje nu kunnen downloaden.

Kan pas straks als ik thuis ben alles eens proberen.
Laat jullie morgen weten of het gelukt is.
Bedankt

Laatst bewerkt:
probleem opgelost

Hallo daar,

Hartelijk dank, het probleem is opgelost.
Maar ik zou toch graag willen weten waar dat beest nu weer vandaan kwam.
Valt dit nog te achterhalen?
Groetjes Bennyb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan