Rundll fout, favorieten weg?!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter DanB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DanB

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
hallo allemaal

ik had al even rondgeneusd met de zoekfunctie op deze site, maar kon geen antwoord op mijn probleem vinden.

ik draai windows xp op een nieuwe computer van 4 maanden oud.

tijdens het downloaden van een torrent file via ABC liep dat programma vast en liet zich niet meer openen. ik heb toen ABC van mn computer gesmeten, en merkte toen dat ik bij het opnieuw opstarten een RUNDLL-foutmelding kreeg:

RUNDLL

er is een fout opgetreden in CTMBHA.DLL

of iets dergelijks.

Ook was de inhoud van mijn favorieten-map in Internet Explorer verdwenen!!!

Ik heb systeem herstel geprobeerd maar nog steeds bleef de foutmelding komen bij het opstarten en waren mijn favorieten nog steeds weg, het bleek ook onmogelijk om webpagina's opnieuw in mijn favorieten op te slaan :mad: :mad: :mad:

ik kreeg de melding dat de pagina al bestond en of ik m wilde overschijven. als ik ja klikte dan stond ie daadwerkelijk in mijn favorieten map. maar als ik het explorer venster sluitte en weer opende was de favorieten map weer LEEG!!! :(

Op advies van een vriend heb ik mn pc schoongeveegd met AdAware, Spybot S&D en CCCleaner. Ik haalde er een hoop zooi vanaf.

De foutmelding heeft zich gelukkig niet meer vertoond :D

Maar het is nog steeds onmogelijk om webpagina's in mijn favorieten op te slaan!!

weet iemand raad?

alvast bedankt!

Denk eens goed na: De favorieten in Internet Explorer staan gewoon in een map.
Je komt in die map met: Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\Favorieten
(of %userprofile%\Favorites als je een engelse versie gebruikt).

Zet die map eens open als je Internet Explorer gaat gebruiken, en kijk of er wat in komt te staan als je een favoriet toevoegt.

Andere test die je kunt doen is voordat je Internet Explorer start in die map een snelkoppeling naar een site aan te maken (rechtsklikken -> nieuw -> snelkoppeling -> opdrachtregel: http://www.helpmij.nl)

Kijk dan na het opstarten van Internet of je www.helpmij.nl terugziet in je favorieten in Internet Explorer.

Als dat niet het geval is, dan lijken de instellingen voor waar je favorieten staan niet meer te kloppen.
Kijk dat na door: Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
en kijk wat dan in het rechtervenster staat voor FavoritesImportFolder. Overweeg of die map bestaat en of je er wel in lezen en schrijven kunt.
Kijk ook wat er staat bij
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Rechts kijken bij Favorites. Overweeg of de map die daar genoemd wordt bestaat en of je er wel lezen en schrijven kunt.
Doe hetzelfde bij
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Rechts kijken bij Favorites. Overweeg of de map die daar genoemd wordt bestaat en of je er wel lezen en schrijven kunt (daar zou hetzelfde moeten staan als ik boven genoemd heb, nl. %userprofile%\Favorieten, welke bij een normale XP installatie zich vertaalt als C:\Documents and Settings\JeGebruikersnaam\Favorieten).

Klopt dit wel allemaal (per saldo moeten ze allemaal verwijzen naar dezelfde map), dan zou ik eerst kijken of er in %userprofile%\Favorieten nog wat nuttige dingen staan, die veiligstellen (backup maken), en Internet Explorer proberen te repareren met:
http://www.hitmanpro.nl/iefix.exe

Succes,

Tijs.

hey Tijs.

ik constateer het volgende:

"Andere test die je kunt doen is voordat je Internet Explorer start in die map een snelkoppeling naar een site aan te maken (rechtsklikken -> nieuw -> snelkoppeling -> opdrachtregel: http://www.helpmij.nl)"

- bovenstaande werkt wel, maar is wat omslachtig. Als ik een pagina wil toevoegen die kennelijk al in mijn 'verdwenen' favorieten lijst stond moet ik m een andere naam geven (bijvoorbeeld 'HELP MIJ PAGINA' ipv 'helpmij.nl') omdat explorer zegt dat de pagina al bestaat. Ik kan zo wel een voor een alle pagina's toevoegen maar dat is nogal een werk.
Bij opstarten van explorer staan ze er wel bij, gelukkig...:D

Bij deze stap HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main staat de map FavoritesImportFolder er NIET bij!!!

bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders staat WEL een map Favorites

ook bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders staat er ook een map Favorites

het probleem is dus dat er geen FavoritesImportFolder bestaat bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Hoe kan ik dat oplossen?

Ik kan alvast elk adres los invoeren, maar het moet ook sneller kunnen...

alvast ontzettend bedankt!

-Daniel

[...]- bovenstaande werkt wel, maar is wat omslachtig.

Dat snap ik, maar was alleen maar om te testen

Bij opstarten van explorer staan ze er wel bij, gelukkig...:D

Dat is het nieuws dat ik wilde horen! :)

Bij deze stap HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main staat de map FavoritesImportFolder er NIET bij!!!

Is helaas de minst belangrijke, maar omdat de andere 2 er wel staan ligt daar het probleem niet. Wil je het herstellen, maak 'm dan m.b.v. (even aanpassen, je eigen gebruikersnaam ipv. mijn naam):
Start -> Uitvoeren ->
reg.exe ADD "HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main" /v "FavoritesImportFolder" /t REG_SZ /d "C:\Documents and Settings\tijs\Favorieten" /f

Staan de 2 andere waarden zo dat ze verwijzen naar de waarden die ik genoemd had, dan is er qua lokaties van de Favorieten niets aan de hand.

Werkt het dus nog niet naar behoren nu, ga dan die map Favorieten even kopieren (=backup maken), en start dat http://www.hitmanpro.nl/iefix.exe
Hopelijk zijn de problemen dan voorbij.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je voor alle hulp!

Ik heb de folder aangemaakt en ook die hitmanpro gedraaid. Helaas nog geen volledige oplossing.

Ik schik me maar naar het volgende:

'Oude' favorietenpagina's moet ik oplaan onder een iets andere naam, zo blijven ze wel opgeslagen bij een nieuw explorer scherm

Nieuwe webpagina's slaat hij gelukkig wel op :)

gracias!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan