Rundll heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Renlo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Renlo

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
Als ik mijn pc met Windows 98 opstart krijg ik de melding: Rundll - dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten.

Bij de details staat: Rundll heeft een algemene beschermingfout veroorzaakt in module MMSystem.dll op 000a: 00000032. Vervolgens worden er vele registers, Bytes in CS:EIP en Stackdumps vermeld.

Vervolgens start Windows op, maar Windows is niet meer "schermvullend"; het maximale scherm is te klein. Ook zijn veel velden (bijv. waar ik nu tekst intyp) niet meer egaal en duidelijk (een en al kruisjes).

Ik heb net (met succes) een Switch (RU.EXE) van mijn pc gehaald, maar misschien heb ik iets te veel verwijderd?

Bij voorbaat veel dank voor een antwoord.

Doe je win 98 cd in de computer en installeer 98 er gewoon overheen, dan zullen de fouten wel opgelost worden.
Dit kan zonder problemen.

Speedtouch,

Ik begrijp de oplossing niet. Ik heb m.b.v. 'Find' gezocht naar een bestand 'System.ini' in 'My computer', maar ik kan dat bestand niet vinden. Als ik het bestand zou hebben gevonden begrijp ik niet hoe en waar ik m.b.v. bijv. Notepad de regel 'drivers=mmsystem.dll' toe moet voegen. Zoals u begrijpt ben ik niet erg ervaren met dergelijke problemen.

Wederom bij voorbaat dank voor een antwoord.

Sigma,
Niet bepaald handig, maar ik heb windows 98 niet op cd-rom... Waarschijnlijk zou ik deze wel bij iemand kunnen lenen, maar ik ga eerst de oplossing van Speedtouch proberen. Als ik de boel hersteld heb ga ik back ups maken.

Hoi Renlo,

Volg mijn aanwijzingen, dan moet het lukken.

Ga naar start > klik op zoeken > klik op bestanden of mappen.
Zet in het lege veld bij naam: system.ini klik op "nu zoeken"
Vervolgens vindt windows system.ini als het goed is staat nu onder in het lege veld.
"system.ini C:\windows, nu moet je op system.ini dubbel klikken.

Nu opend system.ini in kladblok, verwijder niets wat daar staat, het enige wat je nu moet doen is om onder aan het rijtje onder [ boot] typ je ---drivers=mmsystem.dll---- zoals op de site staat aangegeven, sluit kladblok en bevestig de wijziging.

Ik zal nog een bijlage meesturen, dan zie je hoe het eruit moet zien.

groetjes speedtouch

Bijlagen

• system.ini.jpg
    system.ini.jpg
    36 KB · Weergaven: 75
Het is gelukt! Heel hartelijk dank! Mijn probleem met mijn beeldscherm, dat tegelijk met het 'Rundll' probleem ontstond is alleen nog niet verholpen. Sinds het Rundll probleem is mijn beeldscherm (datgene wat ik dus te zien krijg) 'gekrompen' van 24,5 cm x 18,5 cm naar 19,5 cm x 14,5 cm en het contract is heel slecht geworden. Was het misschien de bedoeling dat de inhoud van mijn 'system.ini' bestand precies gelijk wordt aan jouw system.ini inhoud? Ik heb veel minder regels. Hieronder staat de inhoud van mijn 'System.ini'

[boot]
drivers=mmsystem.dll
*DisplayFallback=0

[Password Lists]
LOES=C:\WINDOWS\LOES000.PWL

[drivers]
wave=mmsystem.dll
midi=mmsystem.dll

Renlo, mijn system.ini kan anders zijn dan die bij jou.

Wat betreft je beeld scherm, installeer de drivers van je vga kaart eens opnieuw, als je niet weet wat voor video-kaart je hebt, dan kan deze met Aida32 vinden.

Aida32 Download

Als je zelf geen instal-cd van je video-kaart bezit, post dan hier even het merk en type kaart die aida32 vindt.

groetjes speedtouch

Handig overzicht krijg ik met Aida32! Ik heb inderdaad geen instal cd van mijn videokaart... Mijn videokaart is: S3 Inc. VIRGE/MX (2MB). Ik probeerde deze te vinden in www.ranger.s3graphics.com (via Aida32 gekomen), maar zag deze er niet tussen staan. Misschien te oud???

Die is zeker oud en maar 2 mb, ik zal eens voor je gaan zoeken, maar of het lukt weet ik niet.
Normaal kan je met aida doorlinken wat je ook hebt gedaan en kan je zo een drivers update binnen halen, maar hier is hij volgens jou ook niet.

Je hoort nog van mij of mochten er forum leden zijn die deze ook hebben :rolleyes: Die zullen dan wel reageren.

groetjes speedtouch

http://www.video-drivers.com/drivers/56/56860.htm

Deze moet ook kunnen volgens mij, maar ik kijk eerst verder.

http://www.video-drivers.com/drivers/22/22609.htm

Ik weet niet of deze ook voor de 2mb is.

http://www.techspot.com/drivers/index/file/information/1352

Hier nog een.

http://www.geocities.com/jrsmithsmail/s3.html

En we zoeken gewoon door :)

http://www.chembook.com/driver_download.php3

voorlopig stop ik even, probeer de drivers eens uit, misschien geeft aida32 nog wat extra info wat ik niet weet, kijk zelf wat je de meest geschikte driver vindt.

Laatst bewerkt:
Hoi Speedtouch,

Ik heb op alle sites gezocht en dacht de juiste driver te hebben gevonden. Die heb ik gedownload en unzipped en op mijn c-schijf gezet. Vervolgens ben ik naar Instellingen/Conf.scherm/beeldscherm/instell./geavanceerd gegaan en heb daar laten zoeken naar een nieuw stuurprogramma op de C schijf om deze te laten installeren. Vervolgens kon je via 'Lijst' de beschikbare drivers zoeken, maar degene die ik gedownload had stond er niet bij...???

Er werd ook aangegeven dat de meest geschikte driver al geinstalleerd was? Niet volledig dus waarschijnlijk?

Bedankt voor de (hele snelle!) antwoorden steeds.

Hoi Renlo,

Probeer de drivers op een andere manier te installeren.

Start > configuratiescherm > systeem > apparaatbeheer > klik op het + bij beeldschermadapters, hieronder vindt je de videokaart, klik op stuurprogamma's en bijwerken.

groetjes speedtouch

Het is gelukt om de nieuwe driver te installeren, maar.....mijn beeldscherm probleem is niet opgelost.... Voor de zekerheid heb ik gecontroleerd of de installatie wel gelukt was, maar deze was gelukt.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan