rundll32.exe is verdwenen en nog veel meer loos...

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Ik heb hier een pc met ME met de vraag of ik hem eens wil nakijken.

Na eerste oogopslag zie ik al dat ie vergeven is van de spyware, en mogelijk virussen.

NAV2001 geeft bij opstarten al foutmelding dat ie de "virus scanning engine database files" niet kan vinden.
Op het bureaublad staan snelkoppelingen naar 80ct inbelverbindingen (!) en de startpagina is een "lekkere"maar niet heus portal.

't is dat deze 65+er veel voor de gemeenschap doet, maar anders...

Afijn, ik heb mijn hart gelucht en ga aan de slag!

Een eerste vraag:
Ik kan niet in configuratiescherm komen, of het snelmenu van de muis gebruiken. Krijg om de haverklap de foutmelding dat bestand rundll32.exe niet gevonden kan worden.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Verder valt op dat als ik met links klik op het bureaublad, het startmenu verschijnt.
Ook hier al een tip wat er aan de hand kan zijn?

Hoi marianneke.

Als ik het zo lees , is het dan niet beter om de pc te formateren en met een schone lei te beginnen?

En als het zou kunnen Windows Xp erop zetten met SP2 en/of Firefox 1.0 nl. Tevens gekeken naar stabiliteit, performance, en veilig internetten t.o.v Windows Millennium, is dit vooral juist voor de ouderen een betere optie lijkt mij. Tja, en NAV2001 is ook niet meer een van de jongste :) Als het mogelijk is deze ook verwijderen en een virusscanner installeren uit deze tijd.

Succes.

PS: Firewall SP2 aanzetten of anders Zonealarm Free installeren.

Als het aan mij lag: inderdaad formatteren.

Maar er staan veel belangrijke gegevens op de pc, hele boekhouding ed.
Wil toch graag eerst proberen of ik het kan oplossen..

Stinger heeft het virus W32.Sober.j@MM gevonden in systeemherstel. Alleen kan ik systeemherstel niet uitzetten omdat de rechtermuisknop niet te gebuiken is en ook kan ik Windows-onderdelen niet openen vanwege dat ontbrekende rundll32.exe

Da's dus het eerste wat opgelost moet worden. Kan iemand aangeven hoe ik dat het beste kan doen?

Haha, halfuurtje verder inmiddels en ik ben al bekeerd.
Ik kap ermee.
Als ik zie wat ik allemaal tegenkom aan troep. Wat jullie zeggen: geen beginnen aan.
leve de spyware in alle vleeskleurige varianten... Weg ermee. De formattering kan niet langer uitgesteld!

Hoe kom ik er achter welk geheuen ik in deze pc kan bijplaatsen om W-XP te kunnen installeren?
Is een Celeron 700,
128Mb
HD 40Gb
Video 32Mb.
Is dus wel de moeite waard om wat op te kalefateren.

Zou zegge hang er als je de moeite wil nemen even een brander aan ,zodat je zijn data kan redden!!!!!!!!!!

desnoods die van je zelf???!!!

Bij me kleindochter zit er 256 met XP niet snel maar toch !

Een brander is niet het probleem.
Loop ik dan het risico eventuele troep (virussen) mee te nemen op dat schijfje? Ik kan het in mijn eigen systeem scannen natuurlijk, maar wat is het risico?

256 is wel minimaal, vind ik al niet zo lekker lopen als je er ook nog foto's op wilt bewerken en beveiliging hebt draaien.
Ik dacht een reepje van 256Mb bij te plaatsen. Maar hoe kom ik er achter wat voor geheugen ik moet hebben? Aida32 heb ik wel, geeft ook wel aan dat er bankjes leeg zijn, maar niet welk geheugen PRECIES kan worden bijgeplaatst, dacht ik (heb nog niet gebruikt op deze pc). Single of double sided, merk enz?

Je kan naderhand de backup van het schijfje laten scannen
op je eigen computer, dat hoef je niet bij jou op schijf te zetten ,maar kan je wel kijken of het schoon is.

Geheugen kan je kijken bij de specificatie van het MOBO!
of haal er een uit om te zien wat er op staat.

Ik neem anders de pc-kast wel even mee. Maar ik was alvast benieuwd wat zoiets ongeveer kost, want dat zal de eerste vraag wel weer zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan