Rundll32.exe probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bssi84

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hallo,

Zo'n twee maanden geleden heb ik mijn laptop opnieuw geïnstalleerd om alles op te schonen.

Het probleem is echter dat dit juist het tegenovergestelde effect heeft gehad.

Voor mij persoonlijk is het belangrijk dat ik een bepaald programma gebruikt, echter sinds de format werkt dit programma niet goed meer. Elke keer als ik dit programma gebruik gaat het na een half uur enorm haperen (en het wordt steeds erger) waardoor ik moet stoppen en het programma moet verwijderen. Dit was voor de format niet zo. Het programma maakt gebruik van rundll32.exe en zorgt uiteindelijk voor een cpu overload waardoor laptop onbruikbaar wordt.

In de afgelopen twee maanden heb ik al zeker 5 keer mijn laptop opnieuw geformat (verschillende windows 7 versies ook), met of zonder updates/drivers/ of andere performance pc middelen getest, helaas zonder resultaat. De maker van dat programma is nou niet bepaald actief in het verhelpen van het probleem dus aan hem heb ik helemaal niks. Ik heb alles geprobeerd behalve daadwerkelijk hulp vragen aan derden.

Het rare is dat voorheen dus alles wel gewoon prima werkte, maar nu dus niet meer. Er moet dus ergens een systeem fout zitten, en hoop dat iemand hier me ermee kan helpen want ik ben ten einde raad en het is voor mij essentieel dat dit gewoon goed werkt. Als dank voor hulp zal ik een kleine donatie storten, mocht iemand de moeite nemen om mij te helpen.

Ik snap dat dit allemaal nogal vaag is, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en wat voor informatie nodig is om mij verder te helpen voordat ik wat gedetailleerder begin over mijn pc problemen. Ik ben in ieder geval zeer actief en zal snel reageren aangezien dit voor mij prioriteit nummer 1 is op het moment.

Alvast bedankt.

Waarom vertel je er niet bij om welk programma het gaat, omdat je wel aangeeft dat het om een programma gaat, maar niet om welke, naam van het programma is dan iets?
is je probleem nu windows gerelateerd of gaat het om het programma die in windows niet goed werkt?
rundll.exe start dll bestanden, als het programma corrupte dll bestanden laat laden, zal je moeten kijken of het geheel zonder dat programma wel goed werkt.
rundll.exe is een windows onderdeel, het ligt niet aan rundll.exe, en als je het direct na een schone install hebt denk ik ook niet aan een virus.
Misschien kan je er via het logboek achter komen welke dll het betreft.
C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc
Start het programma ook onderdelen op als windows start?
Check systeemconfiguratie en services in het onderdeel systeembeheer in het configuratiescherm.
Dus als het aan een programma ligt, en je laad niks van het programma zou de dll niet laden en rundll.exe geen probleem veroorzaken. Dan weet je waar het aan ligt.
Als je dan weet welke dll de corrupte info bevat, kan je wat gerichter zoeken naar een oplossing als die er is.

Laatst bewerkt:
Hey Erik,

Had ik inderdaad beter kunnen doen, wilde eerst in het algemeen wat neer zetten en dan pas wat gedetailleerder te werk gaan. Wat daar precies het voordeel van is weet ik eigenlijk ook niet, dus je hebt gelijk.

Het gaat om het programma tiltbreaker, dat is een third party programma voor Pokerstars. Dit programma zorgt ervoor dat als ik een bepaald bedrag verlies/win Pokerstars of andere pokerprogramma's automatisch geblokt worden en niet meer gebruikt kunnen worden voor een periode die ik in heb gesteld.

Het .exe hiervan bestand heet rundll32.exe en als ik tiltbreaker van mijn computer verwijder en niet gebruik werkt alles prima. Ik weet 100% zeker dat het door dit programma komt. Betekent dit dat ik het in het verkeerde forum heb gepost of is dit wel windows 7 probleem?

Zoals ik al zei is het voor mij essentieel dat ik dit programma heb, aangezien het ervoor zorgt dat het mijn verliezen daardoor minimaal zijn omdat ik verplicht ben om te stoppen en mijn winsten maximaal omdat ik meer speel als ik goed aan het pokeren ben. Maar dan moet het wel werken natuurlijk.

Ik zat gister op dit forum te browsen en kwam in het topic "Bluescreen" een programma tegen die al mijn drivers update. Ik heb dit gedownload en gebruikt en kwam er achter dat al mijn drivers niet up to date waren ondanks dat windows update zei van wel. Het ging onder andere om een ASA (iets met harddisk) driver. Ook werd mij aangeraden directX te installeren wat ik dan ook heb gedaan. Dit was gisternacht en heb het maar heel kort getest maar het leek effect te hebben.

Zou het kunnen dat door middel van DirectX dan wel de ASA driver bepaalde .exe programma's die gebruik maken van rundll32 het probleem oplost? Ik kan zo antwoord geven op mijn eigen vraag door het een paar uur te testen, mocht het toch niet verholpen zijn laat ik het ook weten.

Bedankt voor je tijd

Laatst bewerkt:
Die post kan hier wel dacht ik.., goed lezen he als ik wat schrijf, in mijn vorige bericht schreef ik al een klein beetje wat rundll32.exe is.

http://www.process-information.net/nl/rundll32-exe/
Nu niet op de site van deze link gaan downloaden, dat is niet de bedoeling, we kijken er alleen naar informatie.
hier lezen we iets anders over rundll32, die dll's opstart in windows.

Let op: rundll32.exe laad dll bestanden van het gokprogramma en die dll bestanden zorgen voor de ellende, niet rundll32.exe zorgt voor de ellende, die host slechts de dll bestanden.

Deze thirdparty software zou als jij het goed hebt een exe bestand gebruiken met benamingen die gelijk zijn aan windows bestanden, dat is vreemd nietwaar?
In ieder geval blokt het programma wel meer dan alleen wat je instelde.
Dus dat programma zou ik zien als de boosdoener.
Het bestand rundll32.exe is in ieder geval geen bestand wat je verwijderen mag en hoort te staan in:
C:\Windows\System32 en C:\Windows\SysWOW64
dus een hostproces van microsoft die dll's laad voor services, dat is wat rundll32.exe is
de exe van het programma kan je op de volgende manier zien.
klik rechts op de snelkoppeling waar je het programma mee opent, klik op eigenschappen en kijk in tabblad Algemeen.
Het kan zijn dat het programma een service heeft geinstalleerd die via het hostproces rundll32.exe dll bestanden wil gaan laden voor het programma.
dus niet rundll32.exe is het probleem, maar de dll bestanden die via een service door het programma worden geladen.
C:\Windows\System32\services.msc
Als je dubbelklikt op services.msc zie je een lijst met services.
kijk daar eens wat je ziet en of je er 1 kan ontdekken die bij het programma hoort.
de namen kunnen verschillen, dus je moet echt even goed de beschrijvingen bekijken.
Ook kan het zijn dat het programma zelf dll's start met een exe.
als je op C: zoekt naar rundll32.exe, kan je me eens vertellen op welke locaties dat bestand gevonden wordt?
niks verwijderen, alleen kijken op welke locaties je rundll32.exe vindt.
rundll32.exe mag je niet zo maar verwijderen, het is een essientieel bestand voor windows om dll's te kunnen hosten.
Bevindt zich deze op een andere locatie dan C:\Windows\System32 en C:\Windows\SysWOW64, dan is er kans op besmetting o.d.
Maar voor je schrikt, niet direct in paniek raken mocht je het bestand zien buiten deze 2 mappen, maar hier even die locatie neerzetten.
Er zijn ook cab bestanden die het bestand in zich kunnen dragen als back up voor het systeem...

rundll32.exe staat op alle windows computers.

Laatst bewerkt:
Deze thirdparty software zou als jij het goed hebt een exe bestand gebruiken met benamingen die gelijk zijn aan windows bestanden, dat is vreemd nietwaar?
In ieder geval blokt het programma wel meer dan alleen wat je instelde.
Dus dat programma zou ik zien als de boosdoener.

Het klopt dat het third party program dezelfde benaming heeft ja. En dit programma is inderdaad de oorzaak van de structurele lag.

Het bestand rundll32.exe is in ieder geval geen bestand wat je verwijderen mag en hoort te staan in:
C:\Windows\System32 en C:\Windows\SysWOW64
dus een hostproces van microsoft die dll's laad voor services, dat is wat rundll32.exe is
de exe van het programma kan je op de volgende manier zien.
klik rechts op de snelkoppeling waar je het programma mee opent, klik op eigenschappen en kijk in tabblad Algemeen.
Het kan zijn dat het programma een service heeft geinstalleerd die via het hostproces rundll32.exe dll bestanden wil gaan laden voor het programma.

Ik heb een 32bit windows versie, dus geen syswow map. Op een 64b versie echter hetzelfde probleem (de lag).

Bij eigenschappen programma staat er: Description: Windows host process (Rundll32)

dus niet rundll32.exe is het probleem, maar de dll bestanden die via een service door het programma worden geladen.
C:\Windows\System32\services.msc
Als je dubbelklikt op services.msc zie je een lijst met services.
kijk daar eens wat je ziet en of je er 1 kan ontdekken die bij het programma hoort.
de namen kunnen verschillen, dus je moet echt even goed de beschrijvingen bekijken.
Ook kan het zijn dat het programma zelf dll's start met een exe.

Er staat een lijst met Services en beschrijvingen maar ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen welke bij het programma hoort.

als je op C: zoekt naar rundll32.exe, kan je me eens vertellen op welke locaties dat bestand gevonden wordt?
niks verwijderen, alleen kijken op welke locaties je rundll32.exe vindt.

Rundll32.exe gevonden in:

C:\Program Files\Malwarebytes Antimalware\Chameleon

C:\Program Files\Tilt Breaker

C:\Windows\System32

C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-rundll32_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_d7dba7b30c3e2855

Laatst bewerkt:
Snelle oplossing:

Stap 1:

Klik hier om onze programma te downloaden True Sword die zal vinden en verwijderen Rundll.exe spyware die uw systeem processen schaadt en controleer je computer voor meer dan 3 886 405 andere potentiële problemen en bedreigingen.

Stap 2:

Als True Sword laat zien dat je niet hoeft trojans of spyware infectie, gebruik dan onze Rundll.exe Fix Wizard op te lossen fouten en alle andere gelijkaardige fouten "Kan niet rundll.exe bestand zoeken" niet, die verband houden met spyware.

Beschrijving van het probleem:

Wat is de Rundll.exe?

Rundll.exe is een Windows-systeem proces en het moet niet worden beëindigd. Let op: rundll.exe is vereist voor essentiële toepassingen goed te laten werken en dat is waarom het niet zou worden uitgeschakeld. Let erop dat er een kwaadaardige versie van Rundll.exe of Rundll32.exe die zeker moet worden verwijderd omdat het leidt tot ernstige problemen met uw computer. Schadelijke versie van Rundll is geregistreerd als een achterdeur kwetsbaarheid die kan voor kwaadaardige doeleinden worden geïnstalleerd door een aanvaller.

Waarom wil je zien "Kan niet rundll.exe bestand zoeken" of "aplication niet gevonden." foutmelding?

Reden 1: Je hebt Rundll.exe virusinfectie.

Reden 2: Uw juridische Rundll.exe bestand dat is een essentieel onderdeel van Windows is beschadigd door andere malicous software.

Hoe te Rundll.exe fout te herstellen?

Snelle oplossing:

Stap 1:

Verwijder Rundll.exe en Rundll32.exe infecties met behulp van True Sword -. onze bekroonde programma True Sword vindt en liquideren van dit probleem en meer dan 3 886 405 andere gevaarlijke bedreigingen, zoals Trojaanse paarden, spyware, adware, riskware, problemware, keyloggers, dialers en andere soorten kwaadaardige programma's in enkele seconden. True Sword scant uw harde schijven en register en vernietigt elke uiting van kwaadaardige programma's - om uw privacy en uw besturingssysteem te beschermen in de snelste, gemakkelijkste en de meest handige manier. Standaard anti-virus software kan niets tegen privacybrekers en kwaadaardige programma's als dat. Weg met Trojaanse paarden, spyware, adware, trackware, dialers en keyloggers in een klik op dit moment!

Download nu True Sword gratis

Stap 2:

In het geval dat u niet beschikt over trojan of spyware Rundll.exe infectie en True Sword bevestigde dit feit, gebruik maken van onze Rundll Fix Wizard op te lossen fouten en alle andere gelijkaardige fouten "Kan niet rundll.exe bestand zoeken". De wizard is speciaal voor onze cliënten die geconfronteerd worden Rundll probleem dat niet gerelateerd is aan spyware of trojan activiteit.

Om Rundll Fix Wizard nu, volg deze twee eenvoudige stappen:

1) Aankoop True Sword volledige ontvangt Rundll.exe Probleem oplossing . Houd er rekening mee dat u niet alleen een complete oplossing van uw specifieke Rundll.exe probleem, maar ook een van de meest krachtige anti-spyware en anti trojan scanners in de wereld die vindt en oplost meer dan 3 886 405 andere gevaarlijke bedreigingen, zoals trojans krijgen , spyware, adware, riskware, problemware, keyloggers, dialers en andere vormen van kwaadaardige programma's in enkele seconden.

2) Als u uw te krijgen Rundll Fix Wizard stuur uw ordernummer te ons support team en we wll het onmiddellijk naar u sturen. Meer dan dat - we helpen bij het ​​oplossen van al uw Rundll.exe-gerelateerde problemen.

Relax! Dit wordt gegarandeerd!

Als onze Rundll Fix Wizard niet oplossen van uw probleem, geven wij u 100% terugbetaling

Hoe op te lossen handmatig "Kan niet vinden rundll.exe bestand" en soortgelijke problemen? Alleen voor gevorderde gebruikers

Om volledig op te lossen "Rundll.exe" probleem dient u:

1) Scan uw systeem voor alle onderdelen van Rundll.exe infectie (het kan soms verspreid over 10 tot 25 verschillende bestanden).

2) Stop alle processen die verband houden met Rundll en Rundll32.exe, zowel malcious en legale.

3) Verwijder alle registersleutels met autorun informatie in verband met Rundll.exe met behulp van "Regedit" utility.

4) Herstel bedorven juridische Rundll.exe bestand van uw Windows destribution met behulp van "sfc.exe" utility.

5) Herstart.

Dit is lang, maar effectieve manier van Rundll.exe reparatie.

Laatst bewerkt:
Dus je moet tiltbreaker gebruiken om op pokersites te betalen en te cahshen, het programma gebruikt bestandsnamen van microsoft en gooit spyware op je computer?
Lekker dan zeg haha.
Kijk, Sanders handelsgeest werkt ook aardig.
Van hem krijg je van het ware zwaard (True Sword) niet goed geld terug garantie....
Of heb je de spyware van iets anders dan van tiltbreaker?
kan je dat nog zien in je antivirusprogramma (check log of geschiedenis van je a.v. programma)?
Heet je antivirusprogramma Chameleon?

Ik klikte nog even op de klik hier van Sander, gelukkig zit er geen link onder.
Sommige delen van Sanders tekst lijken door een programma te zijn vertaald.

Ik lees:
Herstel bedorven juridische Rundll.exe bestand
juist, sjonge daar kan je wat mee...

Het lijkt me duidelijk dat Tiltbreaker geen zuivere software is.
http://chameleon.en.softonic.com/antivirus-scan
Deze is dat?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het programma is een veel gebruikt legitiem programma, dus dat lijkt mij niet. Feit is wel dat ik dus een probleem hiermee heb.

Het aparte is dat dus voor mijn format alles prima werkte. Maar nu kan ik herinstalleren wat ik wil, het blijft terugkomen. Ik begrijp dus niet hoe dit kan, waarom voorheen wel en nu niet? Daar probeer ik dus achter te komen.

En ondertussen (voor dit topic) heb ik inderdaad heel veel geprobeerd, beetje onder het mom dat ik het altijd kan proberen en toch niets te verliezen heb, en kans bestaat dat ik hiervan andere spyware heb gekregen. In het ergste geval moet ik opnieuw formatten, en daar ben ik goed in geworden.

Ja, ik heb malwarebytes chameleon op mijn pc staan.

Ps ik weet niet zo goed wat ik met Sanders post aan moet. Welke stappen vind jij dat ik moet nemen zodat ik uiteindelijke het programma kan gebruiken zonder lag?

Heb je wel voor een langzame format gekozen en niet een snelle format?
Want met een snelle format, behoudt hij sommige onderdelen in je systeem, waar wellicht een onvindbare virus inzat?

Download is voor de gein AVG internet security 2012 trial en gebruik deze key Bron: ........... > vervolgens scannen. Als je toch niks te verliezen hebt.
Je hebt niks van mij :P

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ben je er al achter gekomen dat ik niet zo'n computerexpert ben, en heb gewoon bepaalde programma's gekopieerd op een harde schijf, windows cd erin geknald en tijdens setup scherm. Delete harddrives en vervolgens daar de windows op geinstalleerd. Niet goed dus?

Hoe verklaar jij dat ik voorheen geen problemen had en nu wel? Ook al doe ik het fout met windows installeren en zorgt het er op deze manier voor dat ik bepaalde virussen daardoor niet verwijder, is het toch raar dat ik nu meer problemen heb dan minder?

En bedankt voor de avg

Dat kan ik zo op afstand niet raden sorry. Dan zou ik ter plekke moeten zijn. Wellicht dat je Windows verkeerd installeert.
Want als je Windows herinstaleer, dat gaat letterlijk alles data van je pc af. Niet als je een snelle format gebruikt.

Graag gedaan voor de AVG, werkt die? Je kan ook gratis updaten ;) (Alle virus definities worden bijgehouden) (Het is een licentie voor heel je leven, die je op elke pc kan instaleren)
Kan ik het linkje weer verwijderen?

Laatst bewerkt:
Heb nog geen downloadbare avg 2012 (alleen 2013) gevonden en heb de key niet gekopieerd

Hoi,

Het programma is een veel gebruikt legitiem programma, dus dat lijkt mij niet. Feit is wel dat ik dus een probleem hiermee heb.

Wat lijkt en is, dat kan verschillend zijn op een computer. Daarom kan je misschien iets vinden in de logfies of geschiedenis van chameleon, die het bestand in quarantaine heeft gezet, dus verwijdert als zijnde spyware.

Het aparte is dat dus voor mijn format alles prima werkte. Maar nu kan ik herinstalleren wat ik wil, het blijft terugkomen. Ik begrijp dus niet hoe dit kan, waarom voorheen wel en nu niet? Daar probeer ik dus achter te komen.

Zoals Sander al aangaf of je snel of gewoon formateerde, dat weet jij dan het beste, we kunnen nog even kijken of je je MBR kan vernieuwen ook.

En ondertussen (voor dit topic) heb ik inderdaad heel veel geprobeerd, beetje onder het mom dat ik het altijd kan proberen en toch niets te verliezen heb, en kans bestaat dat ik hiervan andere spyware heb gekregen. In het ergste geval moet ik opnieuw formatten, en daar ben ik goed in geworden.

Ja, ik heb malwarebytes chameleon op mijn pc staan.

Ps ik weet niet zo goed wat ik met Sanders post aan moet. Welke stappen vind jij dat ik moet nemen zodat ik uiteindelijke het programma kan gebruiken zonder lag?
Die lange post van Sander die vertaald is kan je weer andere software uitproberen, maar dat kan je denk ik wel vergeten.
Welke firewall gebruik je? Windows firewall?
http://support.microsoft.com/kb/927392/nl
hier kan je lezen hoe je Master boot record te repareren, de kans is er dat daar misschien ook een besmetting zit, ook al is die kans klein.
dus als je normaal formateerd ook even de MBR repareren.
Die serials link van Sander moet je ook maar gewoon vergeten.

Hoeveel partities heb je op je interne schijf?
je kan windows ook op een andere partitie installeren als windows daar niet op staat en je genoeg schijfruimte hebt.
Als je gewoon formateerde en je probleem komt terug zodra je dat programma gebruikt, en deze zelf een rundll32.exe heeft, dan is dat toch geen zuivere koffie.
Betrouwbare programma's gaan doorgaans geen bestandsnamen aannemen die in het windows systeem essientieel zijn.

Laatst bewerkt:
ja windows firewall. En de chameleon zat bij mijn anti malware bytes update inbegrepen.

Dus nieuwe format doen met MBR?

kan, maar dat deed je al eerder en het hielp niks, weet je nog of je snel of normaal formateerde?
die MBR fixen kan zonder dat je iets kwijtraakt.
Wel eens in een dualboot gewerkt?
Ik ken chameleon verder niet, ik kan er niet over oordelen, windows firewall zal geen verkeer van binnen naar buiten controleren, alleen van buiten naar binnen.
Dus eenmaal iets binnen, doet de windows firewall geen klap meer als malware op je computer naar buiten toe gaat communiseren.
Wat ik wel weet is dat het erg gevaarlijk is niet goed beveiligd te zijn.
Vooral als het gaat om betalingen.
De huidige virussen komen niet om je computer te mollen, maar om te stelen, je computer zal pas last krijgen als de cracker er achter besluit dat die niks meer aan je heeft in geval je gehacked zou zijn.
Ik kan je natuurlijk allerlei goeie programma's aanraden op dat gebied, maar het kan persoonlijk zijn, en anderen raden je misschien weer andere goeie aan.

Wat wel zo is dat bij gratis antivirusprogramma's je minder goed beveiligd bent. 30 dagen versies om uit te proberen kunnen dan 30 dagen wel goed werken, gratis versies waar geen tijd en limiet aan gebonden zijn hebben minder mogelijkheden dan de betaalde, en lopen steeds meer achter met de updates.

Ik neem aan dat je nu een keer alles goed werkend wil hebben en houden.
Ik gebruik zelf niet dat programma, maar ben beveiligd met norton 360 premier, en alle software die ik installeer wordt ook persoonlijk door mij onderzocht, zodat ik bepaal wat er start via services en systeemconfiguratie.
Ik gebruik windows al 17 jaar, dus voor mij is het duidelijk dat je beveiliging misschien niet zo denderend sterk is, en je bent veel online, en gebruikt nu tiltbreaker die steeds zoals het er uit ziet problemen oplevert.
Als je nu scant met chameleon, wordt er dan iets gevonden?
http://www.hijackthis.nl/forum/

Laatst bewerkt:
Snelle format.

Nee nog nooit in dualboot gewerkt.

En je hebt gelijk wat betreft de beveiliging, echter is dit voor mij niet prioriteit nr 1 (maar wel belangrijk). Maar door het gebrek hieraan zou het kunnen dat inderdaad de problemen beginnen en daardoor niet meer te repareren zijn zoals jij zegt.

Als ik een normale (langzame) format doe, windows opnieuw installeer en dan EERST goede beveiliging erop knal en dan pas de rest, zou mijn slagingskans dan hoger liggen?
Het is een beetje hopen maar beter dan niets.

En nee geen virussen of infecties gevonden.

Nogmaals bedankt voor je tijd. Ik ben morgen weer online, tot ziens

Als beveiliging niet je eerste prioriteit is neem deze dan als startpagina:
http://www.hijackthis.nl/forum/
Ik raad je aan beveiliging wel op prioriteit nr 1 te gaan zetten.
Al het andere kan er onder lijden.
Tot ziens.

Laatst bewerkt:
Correctie. Op dit moment is mijn beveiliging niet prioriteit nummer 1 (maar wel heel belangrijk)

Als alles up to date is en je hebt een goeie beveiliging, dan kan het nog steeds zo zijn dat het programma tiltbreaker spyware bevat.
Een goeie virusscanner zal dan ook die info geven.
Start windows defender eens, dat is een services van windows die als antispyware programma gezien wordt.
Ik weet niet hoeveel realtimescanners er laden met chameleon.
Windows Defender staat in de services.msc op handmatig, klik eens op de knop starten daar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan