rundll32.exe word na opstarten verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

willianne

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
Beste helper,

ik probeer al een tijdje de computer van mijn ouders te maken, maar met mijn gebrekkige computerkennis, kom ik er niet uit
Probleem:
1 elke keer als ik windows opnieuw heb opgestart (windows 98) is uit de windowsmap het bestand rundll32.exe verwijderd. Elke keer moet ik dit bestand dus downloaden en weer in de windowsmap plakken om bijvoorbeeld bij het configuratiescherm te komen. Om een of andere reden kan de computer dit niet laten staan.

2 soms als ik de computer afsluit, geeft deze aan dat er nog een programma gesloten moet worden. Welk programma dit is, dat weet ik niet. In het scherm is dan niets meer geopend.

Het eerste probleem is het meest vervelend.
Ik heb een nieuwe virusscanner (mc afee) geinstalleerd en de computer gecontroleerd op virussen. Msn is verwijderd, ad aware is geinstaleerd en heeft gescand. In het register heb ik (op aanraden) onder Run een paar dingen weggehaald zoals bijvoorbeeld Quick time.

Wie kan mij helpen??

rundll 32.exe

Hallo !
Als je even googled op rundll32.exe kun je zien dat het bestand nog wel es geinfecteerd wordt door virussen !
Kan het niet zo zijn dat McAfee het bestand niet toestaat omdat het geinfecteerd is ?
Het bestand zorgt o.a. ook voor het afsluiten van je PC, dus daar komt je tweede vraag uit voort.
Ik zou even een HijackThis log plaatsen of Win 98 opnieuw installeren (na format c:)
Succes ermee !
Harry.

Je kunt ook een online virusscan doen voor de zekerheid. Die laat zich niet beinvloeden als je pc toch besmet is http://housecall.antivirus.com/housecall/start_frame.asp

Ze zou ook als je het bestand rundll32.exe op zijn plek hebt gezet kunnen proberen om dat bestand "alleen lezen" te maken. Dus rechtsklikken op het bestand, eigenschappen. Weet niet of het werkt, maar misschien dat hij dan niet meer verwijderd kan worden.

ik ben benieuwd:

[edit mod] log verwijderd [ / edit mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
oke, ik dacht even dat ik hier het logje moest laten zien.
Na een scan, online met panda, zijn twee virussen verwijderd. Het probleem lijkt opgelost, als ik nu de comptuer op nieuw start, doet ie 't gewoon goed...

bedankt helpers!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan