rundll32 fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

hemajo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
Ik krijg al een tijdje deze melding bij het opstarten. Het is begonnen na een mislukte poging om een netwerkje te maken met een router. Ik denk dat hij iets zoekt wat er niet meer is ofzo.

In rundll32.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
Handtekening van fout:
AppName: rundll32.exe AppVer: 5.1.2600.2180 ModName: x10net.dll

De volgende bestanden worden aan dit foutenrapport toegevoegd:
C:\DOCUME~1\Heleen\LOCALS~1\Temp\13fa_appcompat.txtC:\DOCUME~1\Heleen\LOCALS~1\Temp\13fa_appcompat.txtModVer: 2.0.0.40 Offset: 000155b0
: 2.0.0.40 Offset: 000155b0

Ik heb een Hijack log gemaakt en iemand die er veel van weet raadde me dit aan:

In de Hijack log is niets bijzonders te vinden.
Normaal gesproken zou de volgende regel zichtbaar moeten zijn:
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

Klik op Start, dan uitvoeren . type services.msc in het veldje dat opent, en klik 'OK'.

Scroll naar X10 Device Network Service of x10nets ... klik erop met de rechtermuisknop, selecteer 'Eigenschappen' en druk op 'Stop Service'. Wanneer de service is gestopt, zet je het 'Start-up Type' op 'Uitgeschakeld'. Druk op 'OK' totdat je weer terug bent in Windows.

Start HijackThis, en klik op "None of the above, just start the program" Klik op de 'Config" knop, daarna op de Misc tools' knop ... selecteer 'Delete an NT Service" ... tik x10nets in het geopende venstertje, en klik op "OK":

Geef de map
C:\PROGRAM FILES\COMMON FILES\X10\ een andere naam.
Bijvoorbeeld C:\PROGRAM FILES\COMMON FILES\X10_org\

Herstart de PC en kijk of alles nog functioneert zoals het moet.
Mocht er toch iets mis zijn dan kun je de map X10_org\ terugnoemen naar X10\

Werkt alles zoals het moet kun je de map X10_org\ verwijderen.

Helaas, X10 Device Network Service of x10nets komt niet in het rijtje voor, en in de comon files bestaat ook al geen map X10. Ook met de zoekfunctie is er niets te vinden.
Weet iemand hier wat ik nog zou kunnen proberen???
Alvast bedankt... Hemajo (nieuw hier)

Ik zou daar zelf ook niet mee gaan knutselen hoor, maar degene die me dit advies gaf weet wel waar hij mee bezig is. Ik ben zelf een leek... dus uhhh... wat is ASO en waar vind ik dat en wat doe ik daar dan mee?
:o

Sorry... ik zie nu dat het een afkorting is. :(
Maar het gaat mij erom of en hoe ik die foutmelding kwijt kan raken...

Geplaatst door hemajo
Ik zou daar zelf ook niet mee gaan knutselen hoor, maar degene die me dit advies gaf weet wel waar hij mee bezig is. Ik ben zelf een leek... dus uhhh... wat is ASO en waar vind ik dat en wat doe ik daar dan mee?
:o

Mag ik even mijn mening geven over die persoon ? Die denkt dat hij alles weet, maar ik zou de EXPERTS van ASO er toch op los laten hoor.

ASO staat voor Anti Spyware Offencief. Sorry dat ik mss een beetje cru was, maar....

Eerst maar even een stapje terug, voordat je met een log aan de slag gaat. Zo'n log is vooral bedoeld voor problemen met spyware en andere malware, maar daar lijkt hier geen sprake van.

De persoon die jou advies gaf heeft het over de service x10nets.exe. Die kun jij op jouw pc nergens vinden.

Dat is niet zo raar, want jouw foutmelding heeft betrekking op x10net.dll.

De namen lijken op elkaar, maar deze bestanden hebben niets met elkaar te maken.
x10nets.exe is de X10 Device Network Service.
x10net.dll hoort bij software van ATI grafische kaarten. Probeer je ATI software eens te verwijderen en dan opnieuw te installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan