Runescape erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Storm66

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Mijn dochters spelen op internet graag het spel Runescape.

Op de PC van mijn dochters hapert het beeld bij het spelen van dit spel continu. Ik heb het werkgeheugen al van 512 naar 1024 MB PC 3200- 400Mhz uitgebreid maar dit geeft geen enkele verbetering. Mijn dochters hebben een HP Multi Media Center met een AMD 64 Athlon processor en 1024 MB PC 3200 - 400mhz werkgeheugen.

Ikzelf heb daarentegen een Pavilion T280 P4 met minder werkgeheugen maar wel met een TFT scherm.

De internet verbinding is dmv een multi PC model met een snelheid van 2000 b/s.

Zou het kunnen zijn dat het type monitor de haperende beelden veroorzaakt?

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

is het alleen tijdens het spelen of meestal zo?

JerX zei:
is het alleen tijdens het spelen of meestal zo?

Ze klagen alleen als ze het spel Runescape spelen en laat dat nou net een hype zijn op dit moment...... Het spel Age of Empire 3 loopt daarentegen als een trein op de hun PC en dan vergt voor zover ik dat kan beoordelen ook veel werkgeheugen en een snelle videokaart.

Indien ze vervolgens op mijn PC inloggen hebben ze wel een vloeiend lopend beeld.

Monitor heeft daar nix mee te maken, maar ik zou es naar spyware/virussen scannen. Vooral tienermeisjes zijn daar nogal gevoelig voor(ik neem als voorbeeld mij vriendin wiens pc vol spyware zit: bij opstart al meer als 500 MB geheugen gebruikt en ze heeft maar 256 RAM)

Waarschijnlijk:

Heb je niet de laatste java versie geinstalleerd. Dit is voor dit spel vereist.

Kies eens voor Low, in plaats van high (in het spel, voor dat je inlogt)

Of word je internet verbinding niet goed gedeeld, Runescape vraagt namelijk best wel een goede verbinding.

skelle zei:
Monitor heeft daar nix mee te maken, maar ik zou es naar spyware/virussen scannen. Vooral tienermeisjes zijn daar nogal gevoelig voor(ik neem als voorbeeld mij vriendin wiens pc vol spyware zit: bij opstart al meer als 500 MB geheugen gebruikt en ze heeft maar 256 RAM)

Bedankt, Ik zal Hitmanpro vanavond de boel even laten doorlichten.

thobe76 zei:
Waarschijnlijk:

Heb je niet de laatste java versie geinstalleerd. Dit is voor dit spel vereist.

Kies eens voor Low, in plaats van high (in het spel, voor dat je inlogt)

Of word je internet verbinding niet goed gedeeld, Runescape vraagt namelijk best wel een goede verbinding.

Indien men de laatste Java handmatig dient te installeren en hier geen reminder voor verschijnt dan weet ik nagenoeg zeker dat dit niet gebeurd is. Eerlijk gezegd heb ik van Java's weinig verstand. Waar kan ik deze updaten?

De internet verbinding loopt rechtstreeks van de Multi PC modem naar de betreffende PC. Omdat de PC zich op zolder bevindt en het modem beneden in de gangkast ziet hier wel een kabel van pakweg 15 meter tussen.

Tevens zal ik vanavond even proberen om met Low in te loggen.

Bedankt zover.

Ik houd jullie op de hoogte.

Java is gewoon een programma, deze heb je nodig want runescape is hieer mee gemaakt.
De laatste versie kun je downloaden op www.java.com/nl en druk op nu downloaden. simpeler kan niet. (misschien moet pc herstart worden) (er onder staan nog meer mogelijkheden)

Laatst bewerkt:
thobe76 zei:
Java is gewoon een programma, deze heb je nodig want runescape is hieer mee gemaakt.
De laatste versie kun je downloaden op www.java.com/nl en druk op nu downloaden. simpeler kan niet. (misschien moet pc herstart worden) (er onder staan nog meer mogelijkheden)

Ik heb Java ge-update, Hitmanpro de boel laten doorlichten en met Low opgestart. Helaas blijft het probleem bestaan.

Hebben jullie nog suggesties?

skelle zei:

Ik heb Java ge-update, Hitmanpro de boel laten doorlichten en met Low opgestart. Helaas blijft het probleem bestaan.

Storm66 zei:

ga naar configuratie scherm ==> Java ==>
klik dan op de tab java en dan op de knop vieuw
type dan bij java runtime parameter in:
-Xmx*M

ipv van de * moet je dan iets minder dan de helft van je ram geheugen intypen

Misschien is het je videokaart? En wat waren de resultaten met low detail?

braindropper zei:
Stukje naar boven scrollen:thumb:

Ik heb Low detail geprobeerd maar dat bood helaas geen oplossing. Tevens heb ik de parameter naar 400 gezet terwijl het daadwerkelijke werkgeheugen 1024 bedraagt. Dit leverde evenmin het gewenste resultaat op.

Wat mij wel opviel is dat in het Java overzicht twee versies stonden. Omdat het verlagen van de Ram capaciteit evenmin werkte heb ik vervolgens de minst recente versie verwijderd. Echter als ik nu runescape opstart dan krijg ik een booschap te zien met iets in de trend van dat er momenteel twee processen lopen.

Mijn gevoel zegt mij dat ik het probleem in de Java applicatie moet zoeken.

Wat betreft de Videokaart: De PC in kwestie is een HP Pavilion Multi Media Center 1170.nl. Deze zou lijkt mij - omdat deze ook op een TV aangesloten kan worden -normaliter over een voldoende snelle videokaart moeten beschikken. Hoe kan ik dit overigens controleren? M.a.w wat zijn de minimale vereiste specs voor een dergelijk spel?

Tot slot wil ik jullie ontzettend bedanken voor de tijd die jullie dusver hierin hebben gestoken.

het ligt niet denk ik aan de snelheid van de kaart, maar aan het geheugen. Ik neem aan dat het spel op 16 mb toch zou moeten kunnen draaien. Misschien is de videokaart on-board of shared

Kan je precies de stappen beschrijven die je doet als je het spel wil spelen?
Ps: aan de pc ligt het inderdaad niet, ik heb een veel slechtere en daar doet ie het wel normaal op.

oplossing

verander de naam C:\Users\jou gebruikers naam van je computter\.jagex_cache_32

dit is het mapje waar de Runescape jagex LTM allen dll bestanden en anderen dingen zo als sounds objects voor runescape worden gebruik

als je runescape opstart is het namelijk zo dat runescape allen maal bestandjes gaat downloaden

verwijder het mapje en start runescape op

je ziet dat het heel lang duurt voor dat hij geladen is

als runescape klaar is log gewoon in en speel het spel

als dat niet werkt run runescape dan niet op java maar op opxldive

Welkom op Helpmij.nl.:)

Graag de volgende keer even naar de datum kijken. Deze is van 2006, dus lang niet actueel meer.

Ik sluit deze nu.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan