runescape private server compile file

Status
Niet open voor verdere reacties.

xgamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
ik heb sinds kort een runescape private server gedownload maar als ik op de compile file klik in de bin folder van jdk1.7.0_09
dan geeft het de volgende error:

error.jpg

weet iemand wat ik moet doen?

Ziet eruit dat je geen rechten hebt om het .class bestand weg te schrijven naar de schijf. Probeer CMD eens met administrator rechten uit te voeren. (Start -> Typ 'cmd' -> Rechtermuisknop op 'cmd(.exe)' -> Selecteer 'Als administrator uitvoeren'.

ja maar dan staat er dat het niet herkent word als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand

Het lijkt me dat je dan nog even naar de java map moet navigeren d.m.v. het CD commando.
Beter lijkt me nog dat je het compile bestand (dat je opent om te compilen, of is deze er niet?) met administrator rechten opent, rechtermuisknop -> als administrator uitvoeren.

ja maar dan staat er dat het niet herkent word als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

oke maar er staat al eentje voor als je het nog niet wist maar oke want dit is een andere errorandere error.jpg

maar dit is alleen als ik het als administrator uitvoer

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je het commando "javac" vervangen door het pad naar javac.exe? Dan krijg je iets zoals dit:

Code:
"C:\Program Files\Java\jdk hier staan wat nummers\bin\javac.exe"
(Tussen quotes!)
Zoek dan wel nog even het juiste pad naar javac op. Bij mij is het als volgt:
Code:
"C:\Program Files\Java\jdk1.7.0_05\bin\javac.exe"

Als dat niet lukt, kan je dan de inhoud van het compile bestandje hier plaatsen?

waarvoor is een pad? en er zit niet veel in het bestand hoor van compile

dit zit er in: javac *.java
pause

Plaats dit in het compile bestand:
Code:
"C:\Program Files\Java\[jdk-nummer]\bin\javac.exe" *.java
pause

Ga vervolgens naar de map C:\Program Files\Java, hier zullen (hoogstwaarschijnlijk) meerdere mappen staan. Pak de naam van de map die begint met jdk1. en vervang [jdk-nummer] door de naam van deze map. Nu zou ie het moeten doen.

dan krijg ik dit : nog een andere error.jpg

zou iemand me nog kunnen helpen?

???

Probeer dit eens:

Code:
"C:\Program Files\Java\jdk1.7.0_09\bin\javac.exe" -d "C:\Users\PC\Desktop\bestanden" *.java
pause

Verander C:\Users\PC\Desktop\bestanden naar het pad naar de folder van waaruit je het cmd bestand aanroept. (waar je .java bestanden in staan)

ik snap dit niet zo goed. wat en hoe moet ik het veranderen? anders help je me ff met teamviewer

Pak het pad naar de folder waarin je java bestanden staan, dus je private server folder met de bestanden die je moet compilen. Vervang vervolgens C:\pad\naar\je\java\bestanden\folder\van\je\runescape\server\ding naar het pad van de folder! Zo simpel is het.

Code:
"C:\Program Files\Java\jdk1.7.0_09\bin\javac.exe" -d "C:\pad\naar\je\java\bestanden\folder\van\je\runescape\server\ding" *.java
pause

Een pad is een stuk tekst (bijv. C:\Program Files\MijnFolder) dat een locatie van een bestand/folder(map) aanduid. Als je een programma installeert krijg je meestal een optie om te kiezen waar je het wilt installeren. De tekst die je daar invoert noem je een pad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan