running proces

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Hallo,

Ik was wat aan het kijken op mijn w2k systeem wat er zoal aan het draaien was op de achtergrond.

Nu kom ik de volgende regel tegen:

C:\WINNT\SYSTEM32\SVCHOST -k rpcss

Ik weet dat svchost altijd wel "draait" (vaak iets van 4x), maar de bovengenoemde regel zie ik nu pas voor het eerst. Ik heb me rot gezocht wat het inhoudt, maar kan hier niets over vinden.

Mijn vraag is, of dit een normaal proces is. Zo ja, wat houdt dit dan in. Zo niet, wat moet er dan mee aan?

BVD,

Mavaros

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik draaide met een progje The Ultimate Troubleshooter.

Daar gaf die dit aan. Hij gaf ook -k netsvcs en
-k wugroup achter winnt\system32\svchost aan.

Op taakbeheer van windows zelf gaf deze niets aan.

Tshooter gaf aan dat deze processen (svchost) vaak gebruikt worden om virussen in je systeem te krijgen.

Heb op virussen ed. gescant, maar geen problemen volgens die progjes. Ben er wel achter dat RPCSS iets met remote command te maken heeft., en dat vind ik dus het vreemde aan die svchost die er draait. Het is niet de bedoelig dat er iemand op afstand met mijn PC loopt te rommelen.

MVG,

Mavaros

je hebt waarschijnlijk een Win XP machine

de opties die erachter staa zijn gewoon ectyra commandos om iets open te zetten op je systeem

de manier van opstarten die jij aangeeft heeft te maken met dat hulp op afstand aanstaat bij jou

das overigens standaard zo

het proces is in iedergeval normaal

ps vergelijk nooit taakbeheer met een comando regel

Hallo,

Nee hoor, ik draai met Windows 2000. Daar zit zo'n functie standaard niet in.

Je hebt me wel op een idee gebracht ivm remote hulp. Ik heb een tijd terug een remore command progrje op het systeem gehad. Misschien dat het daar aan ligt.

Blijf het wel vreemde systeemprocessen vinden.

MVG,

Mavaros

Laatst bewerkt:
Hoezo gezocht ?? Waar dan ? onder je bed ofzo......

Ooit gehoord van Google ?

Ga hier maar eens zoeken, dan vind je het antwoord vast wel.

Goed als je precies wilt weten wat het is en wat het allemaal doet kan je dat dus zelf opzoeken. Ik ga je nu in ieder geval vast vertellen dat het helemaal niet erg is. Bijna iedereen heeft het zo.
Er zijn idd wel exploits die gebruik maken van svchost.

Geplaatst door GForze
Hoezo gezocht ?? Waar dan ? onder je bed ofzo......

Ooit gehoord van Google ?

Ga hier maar eens zoeken, dan vind je het antwoord vast wel.

Goed als je precies wilt weten wat het is en wat het allemaal doet kan je dat dus zelf opzoeken. Ik ga je nu in ieder geval vast vertellen dat het helemaal niet erg is. Bijna iedereen heeft het zo.
Er zijn idd wel exploits die gebruik maken van svchost.

Hallo, Eerste sectie van je antwoord kan wat vriendelijker. (ZEKER anderhalve maand nadat de vraag geplaatst is.)

Wat je daar schrijft, en de linken waarnaar je verwijst kloppen, en dar ben ik erg blij mee. (Nu kan ik wat verder komen in de oplossing.) Het probleem stamt uit mei (Zie eerste bericht.), en toen was er niets over te vinden op google etc. Ik heb me echt de pestpokke gezocht.

Ondertussen staat er een nieuw image op mijn systeem, en daar speelt dit probleem niet meer.

Bedankt voor je reactie, en met MVG,

Mavaros

Laatst bewerkt:
Is niet vervelend bedoelt, echter ik kan een heleboel site's vinden, ook van voor 1 mei, waar ik het op kan vinden, het is zelfs te vinden in de knowledge base van microsoft. Het geeft niet dat jij het niet kan vinden, alleen ik ging er eigenlijk gewoon blind vanuit dat je ook niet de moeite had genomen om het op te zoeken, zoals heeeel veel andere mensen hier en op andere forums doen. Mijn excuses

Ik hoop dat alles inmiddels is opgelost en dat ik daar toch nog wat aan heb kunnen bijdragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan