runonce van een tekstbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter1980

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Hallo,

ik heb heel google gehad voor dit, maar niks kunnen vinden.
Heeft iemand een idee hoe ik een tekstbestand na opstarten van een systeem eenmalig weer kan laten geven en daarna niet meer?

Niet getest, maar lijkt mij zo te kunnen:
Start -> Uitvoeren ->
Reg.exe ADD "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce" /v "Eenmalig tekstbestand" /d "C:\Mijnmap\mijntekst.txt" /t Reg_SZ /f

Wil je zoiets over meerder netwerkaangesloten computers doen, en je hebt administrator-toegang tot die computers via je gebruikersnaam + password:
Voorbeeld voor het plaatsen van de registry aanpassing in computer Doelcomputer:
Reg.exe ADD "\\Doelcomputer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce" /v "Eenmalig tekstbestand" /d "C:\Mijnmap\mijntekst.txt" /t Reg_SZ /f

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
En is het misschien ook mogelijk om zeg maar niet een tekstbestand eenmalig te tonen, maar zeg maar een Windows window waar wat tekst in staat?
Iets van een scherm waar instaat wat er is geinstalleerd, of een eigen tekst?

Dat kan ook, maar dan wordt de regel wel lang. Er zijn meer manieren, maar dit is er één van:

Reg.exe ADD "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce" /v "Eenmalige tekst" /d "cmd /k echo Pakket XYZ is geïnstalleerd" /t Reg_SZ /f

Succes,

Tijs.

dit komt al meer in de richting ja.
alleen zou het mooier zijn als het een gewone windows scherm is, met een OK knop ofzo?
alvast bedankt voor de hierboven aangedragen ideeen.

dan bedoel ik ongeveer een scherm zoals dit:

69

maar dan dus niet installing, maar wat er geinstalleerd is of een ander soort tekst.

Dan komen we meer in de programmeerhoek, en daar heb ik weinig ervaring mee.
Misschien kun je daarvoor in een ander forum vragen stellen, bijvoorbeeld in het Helpmij Visual Basic forum. Ik denk dat je met een VB-script al bereiken kunt wat je wil.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan