Runtime Error Explorer.exe in gebruikersaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

Positivo

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
12
Wie weet er een oplossing voor dit probleem?
Wij hebben hier 3 gebruikersaccounts op Windows Vista Home Premium.
Op 1 van de gewone gebruikersaccounts geeft de desktop regelmatig foutmelding "runtime error in explorer.exe", waarna de desktop ( dus explorer) zichzelf reset. Zo kan je niet rechtsklikken op een icoon of een foto openen. Ook vanuit een programma zoals Total Commander kan ik op die desktop niet doen wat ik wil. De foto's zelf bv zijn wel ok, die kan ik kopiëren en op een andere plek opendoen.
Na scannen op virussen en trojans en dergelijke heb ik uiteindelijk het account verwijdert en helemaal opnieuw opgezet. Tot mijn verbazing blijft de fout hetzelfde.....
Dus, ik weet alleszins niet meer wat ik kan/moet doen om dat op te lossen.
Wie wel?
 
Nou probeer even de account te verwijnderen en opnieuw te zetten. Wanneer het vraagt om bestanden te wissen moet je het niet doen. Klik dan op bewaren. Maar wel de zelfde naam zetten als de vorige account. Als dat niet helpt kan het ook zijn dat degene iets heeft aanstaan en omdat het te veel druk maak loopt je explorer vast waardoor hij reset. Dus bij het opstarten moet je meeste programma's ff uitzetten.


DarkBladeX
 
Dat is al gebeurd, het verwijderen en weer zetten (zonder de bestanden te bewaren)
te druk is helemaal niet, er gebeurd niets :-(
Je start op, gaat met de muis naar een te verwijderen link, rechts klikken en hoepsakee, daar verschijnt de boodschap....
Met het nieuwe account zijn er geen links, dus probeer ik rechtsklikken op de prullenbak: ook prijs!
 
hmmmm. Log jij soms dan met meerdere account tegelijke tijd in ? Dat kan ook het probleem zijn. ;)


DarkBladeX
 
Het hoofdaccount blijft altijd 'open', de andere accounts worden maar gebruikt door de kinderen om te chatten en e-mailen. Dit doen we al jaren zo, vanop de tijd met Windows ME. Met XP waren er ook nooit problemen met die handelswijze en tot hiertoe op de Vista ook niet (die draait al van april 2007)
 
Zet de hoofdaccount dan even uit en doe de account van uw kinderen en kijk dan of het werkt. anders moet u de andere accounts ook bepaalde rechten geven via confugratie scherm>Administratieve Tools>Local Security Policy
 
Nah, dat hielp ook niet
Die rechten ga ik niet geven, dan kan ik alle dagen 100den virussen van de pc jagen en ben ik uren zoet met het buitenvagen van trojans en ander gespuis... Ze klikken op alles wat blinkt, en dat is héél wat op het internet.
Daar kan het trouwens niet aan gelegen zijn, want tot enige tijd terug werkte dat wel naar behoren. Je oplossingen lijken dan ook meer op natte vinger werk en gokken dan op een begrip van wat er mis kan zijn, niet?
 
Heb je dan geen firewall en/of anti-virus. De beste voor virussen is Eset NOD32. Hij houd alle virussen tegen. Ik raad je het aan ik gebruik het zelf ook.


DarkBladeX
 
Opgelost

Het bleek uiteindelijk een service te zijn die draaide in het context-menu.
Zodra je de rechtermuisknop gebruikte blokkeerde dan de desktop
Foutje zat in het programma "photo's for grandma"
Het tooltje "Shexview" heeft hierbij geholpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan