runtime error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dualcore

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
hoi
Telkens als ik pc opstart gaat alles erg langzaam en krijg dan een error.

microsoft visual C++ Runtime library

Program:C:\Windows system32/sys/DSFS.exe

This application has reqeusted to terminate it in unusual way please contact ..........

weet iemand hier een oplossing voor

Alvast bedankt
Dualcore

Het feit dat een uitvoerbaar programma staat in de map waar je drivers horen te staan geeft het al aan: Het programma moet je gewoon verwijderen uit die map, want het is malware.

Eventueel ga je daarna nog eens in AutoRuns in het tabblad Everything via Ctrl-F zoeken naar dat DSFS.exe, en vink het uit, zodat je er bij een volgende start geen meldingen van/over krijgt.

Check ook met Malwarebyte's AntiMalware en SuperAntiSpyware (kies de gratis versies) of je nog meer ellende op je pc hebt (eerst updaten, dan die programma's laten scannen).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het feit dat een uitvoerbaar programma staat in de map waar je drivers horen te staan geeft het al aan: Het programma moet je gewoon verwijderen uit die map, want het is malware.

Eventueel ga je daarna nog eens in AutoRuns in het tabblad Everything via Ctrl-F zoeken naar dat DSFS.exe, en vink het uit, zodat je er bij een volgende start geen meldingen van/over krijgt.

Check ook met Malwarebyte's AntiMalware en SuperAntiSpyware (kies de gratis versies) of je nog meer ellende op je pc hebt (eerst updaten, dan die programma's laten scannen).

Tijs.

hoi,

er staat geen map met de naam DSFS.exe in de map drivers en met autorun kan hij hem ook niet vinden.

ik heb een keer met opschonen iets weg gehaald en toen had ik het probleem.

runtime error.jpg

Laatst bewerkt:
[...]Program:C:\Windows system32/sys/DSFS.exe[...]

Staat het werkelijk zolals hierboven aangegeven? Ik neem aan dat je een typefout gemaakt hebt, en dat het eigenlijk zou moeten zijn: C:\Windows\system32\sys\DSFS.exe

Je hebt in dat geval gelijk dat het niet in/onder de drivers map staat, maar ook in dat geval is het een 'vaag' bestand, want normaal gesproken bestaat er geen map sys onder System32.

Zoek het bestand op, rechtsklik erop, en kies Eigenschappen. In de verschillende tabbladen kun je dan informatie vinden over:
1. De datum van aanmaak (dus de dag waarop de 'applicatie' is geïnstalleerd)
2. (Indien ingevuld) de naam van de maker/softwareleverancier van het bestand
etc.

Vertrouw je het bestand niet, laat het dan met AutoRuns niet automatisch opstarten, door het vinkje erbij weg te halen in het tabblad Everything (met Ctrl-F kun je zoeken naar DSFS.exe, zodat je snel de juiste plek(ken) kunt vinden).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
hoi,

ik heb hem gevonden kijk hier ff naar

rr.JPG

rr2.JPG

met auto run heb ik het vinkje weggehaald bij DSFS.exe

als ik inde bijbehoornde map ga kijken zie ik allemaal fotos van mijn buroblad wat ik zelf dus niet gedaan heb ik het dat bestand DSFS niet verwijderen

Laatst bewerkt:
Uitgeschakeld laten is voldoende, lijkt me.

Denk eens terug: Welk programma heb je op Woensdag 30 juli rond 20:28 geïnstalleerd? Je zou daaromtrent even een zoektocht kunnen organiseren op zoekcriterium Aanmaakdatum in de C:\Program Files map (daar dan 30 juli aangeven).
Zie bijlage.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• zoektocht.JPG
    zoektocht.JPG
    73,1 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
ok bedankt he

het is opgelost weer wat geleerd

gr marco:thumb:

Geen probleem! :)

Zet nog even de vraag op Opgelost.
Dat kun je doen door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan