runtime

Status
Niet open voor verdere reacties.

ocarendonk

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2020
Beste,

Kun je met een runtime ook de vervelende pop-ups omzeilen of uitzetten die steeds weer vragen naar toestemming om een querie uit te voeren ?

Met dank voor jullie antwoord,

Marc

Raar dat het bij jou enkel bij de runtime versie zou gebeuren.
Normaal gezien werkt de runtime versie identiek als de gewone versie, met dit verschil dat je aan het programma zelf niets kunt wijzigen.
Dus géén VBA code toevoegen; geen query's maken; géén formulieren enz.
Maar wat er in zit, kan je wel gebruiken.

Bouw je VBA code eens als volgt op:

Code:
Docmd.SetWarnings = False
'Code voor het uitvoeren van je query
Docmd.SetWarnings = True

Overigens mijn ervaring met die runtimeversie:
Als de gebruiker iets fouts doet (Bijvoorbeeld een reeds bestaande KEY invullen) dan wordt hij er bij de runtime versie meteen uitgesmeten. Bij de gewone versie krijgt ie enkel een waarschuwing, en kan hij z'n werk hervatten door 2 x op ESC te drukken.

dank voor je snelle reaktie.
Ik denk dat ik me beetje verkeerd uitdruk.
Bij de echte access kan je de bevestiging van actiequeries uitzetten.
Bij een runtime is dat meer dan vervelend dat je honderd keer moet bevestigen.
Ik hoop met bijgevoegde print screen iets duidelijker te zijn
Bekijk bijlage 353431

Je print is hier niet te openen.
Maar vermits je dit niet als een oplossing beschouwd vermoed ik dat je een actiequery gewoon uitvoert door er op te klikken.
Een methode die ikzelf nooit gebruik (tenzij ik alles nog aan het ontwikkelen ben.).
Je zou je query's dus moeten uitvoeren via VBA, en dan heb je meer mogelijkheden.

Ik kan je bijlage ook niet openen, dus daar zit een verkeerd bestand onder. Maar de werkwijze van Luc is in beginsel de juiste: zet met DoCmd.SetWarnings = False de actiequery uit, en gebruik CurrentDB.Execute om de actiequeries te draaien. Laat de gebruiker dat vooral niet zelf doen. Ik heb in mijn database eigenlijk nooit een actiequery zitten die gebruikers moeten starten. Ik hang ze altijd via VBA onder code. Nooit een probleem :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan