• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ruzie met Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas web

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik zit weer eens met een probleem waar ik niets van snap :(

Ik heb een macro in excel om een getal in een cel te verdelen in meerdere kolommen:
Code:
    Columns("A:A").Select
    Selection.TextToColumns Destination:=Range("G1"), DataType:=xlFixedWidth, _
        FieldInfo:=Array(Array(0, 1), Array(2, 1), Array(4, 1), Array(6, 1), Array(8, 1), Array(10, 1), Array(12, 1), Array(18, 1), Array(20, 1), Array(23, 1), Array(29, 1)), _
        TrailingMinusNumbers:=True

Als ik deze macro afspeel dmv Macro's -> uitvoeren dan loopt Excel vast. Ik krijg dan "Excel has stopped working" en moet dan Excel afsluiten via taakbeheer.
Echter als ik deze macro afspeel in VB dan draait deze probleemloos...

Wie heeft er een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de suggesties!

Begin eens met het gebruiken van een range en niet een hele kolom (zoals A:A).
Dan kijken we verder.

Maak er eerst VBA van:

Code:
Sub M_tst()
    Blad1.cells(1).currentregion.Columns(1).TextToColumns Blad1.cells(1,7), xlFixedWidth, FieldInfo:=Array(Array(0, 1), Array(2, 1), Array(4, 1), Array(6, 1), Array(8, 1), Array(10, 1), Array(12, 1), Array(18, 1), Array(20, 1), Array(23, 1), Array(29, 1))
End Sub

Bedankt voor je snelle reactie, helaas loopt de volgende code ook vast:
Code:
    Range("A1:A300").Select
    Selection.TextToColumns Destination:=Range("G1"), DataType:=xlFixedWidth, _
        FieldInfo:=Array(Array(0, 1), Array(2, 1), Array(4, 1), Array(6, 1), Array(8, 1), Array(10, 1), Array(12, 1), Array(18, 1), Array(20, 1), Array(23, 1), Array(29, 1)), _
        TrailingMinusNumbers:=True

Dan zul je je bestand moeten plaatsen.

Van waaruit de macro gedraaid wordt is niet van belang.
Waarom de macro soms een foutmelding geeft kun je zelf prima zelf uitzoeken. Daar leer je ook het meest van.

Het probleem is dat de macro zelf geen foutmelding geeft.

Op het moment dat ik hem draai dmv het openen van een macro in Excel loopt heel excel vast. Maar als ik hem start dmv de "play" button in VB gaat het zonder problemen.

Waarom heb je dan geen van de reeds gegeven suggesties opgevolgd ?

Als ik het zo teruglees heb ik alle suggesties geprobeerd, echter helaas zonder resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan