s-ata dockstation of dichte behuizing (externe) harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ooteman28

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Goede dag,

Mijn Acer PC (T660) heeft het begeven en ik heb nu een andere PC (MP 6600).
De harde schijf van mijn Acer wil ik er uithalen en daar een externe harde schijf van maken (en om gegevens op mijn nieuwe computer over te zetten).
Wat is nu verstandig.
1) een dockstation aanschaffen, waar 3.5 en 2.5 hd's in kunnen;
2) een behuizing voor de hd.

Het voordeel van 1 is, dat er verschillende hd's gemakkelijk aangesloten kunnen worden; het voordeel van 2 is, dat er niet snel stof bij kan komen en de hd misschien minder kwetsbaar is.

Bij voorbaat bedankt voor het antwoord.

Groet,
Wim

Waarom de oude schijf niet gewoon als tweede HD in de nieuwe PC zetten, de aansluitingen zullen er bijna zeker in zitten.

Zet je data over naar de nieuwe C-schijf, formateer dan gewoon de oude schijf zodat alle oude windows programma's e.d. opgeruimd worden en je de hele schijf ruimte kunt gaan gebruiken.

Toch extern, zowel 1 als 2 kan, 1 lijkt me alleen wat duurder en als je het maar om één schijf gaat en je er niet hele stapels hebt liggen die je vaak wilt kunnen uitwisselen kan je beter voor optie 2 gaan.

Laatst bewerkt:
Waarom de oude schijf niet gewoon als tweede HD in de nieuwe PC zetten, de aansluitingen zullen er bijna zeker in zitten.

Zet je data over naar de nieuwe C-schijf, formateer dan gewoon de oude schijf zodat alle oude windows programma's e.d. opgeruimd worden en je de hele schijf ruimte kunt gaan gebruiken.

Toch extern, zowel 1 als 2 kan, 1 lijkt me alleen wat duurder en als je het maar om één schijf gaat en je er niet hele stapels hebt liggen die je vaak wilt kunnen uitwisselen kan je beter voor optie 2 gaan.

Het gekke is, optie 1 is goedkoper. Maar mijn vraag is, kan stof roet in het eten gooien?
En, wat is een goed apparaat (merk) voor beide opties. Weet iemand dat soms die al
het e.e.a. goed heeft uitgezocht?

Groet,
Wim

Een beetje dockstation heeft een klepje met een veer er achter die er voor zorgt dat er weinig tot geen stof in komt als je hem niet gebruikt.

Maar waar je voor al voor op moet passen bij een dockstation is dat je er niet tegenaan stoot en het geheel omvalt ze zijn niet allemaal even stabiel, zeker de goedkopere. In een HD behuizing is je drive wel iets beter beschermt.

N.b. een extrne HD case (2,5") heb je al rond 10 euro als je een beetje zoekt....

Laatst bewerkt:
als het alleen is om gegevens van oude schijf naar nieuwe te zetten ,zou ik doen wat withaar zegt

1)een docking is alleen interresant als je veel harddisken hebt, gemakkelijk verwisselbaar

2) heb je maar 1of 2 hd inbouwen of extern gaan

wel gaan voor esata of usb3 dan heb je nog wat snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan