s-ata en windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoud 123

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
hoi ik wil me pc opnieuw instaleren maar dan ben ik al me data kwijt omdat het een s-ata schijf is is er een andere manier om een verse insta te doen zonder data kwijt le maaken

alvast bedankt voor julie reactsies

Ja, gewoon winxp installeren en geen wijzigingen maken in het bestand (kan je kiezen bij de install). Dan staan er 2 xp's op je computer, red je data en formatteer de boel en installeer xp definitief op een lege schijf ;)

zover ik weet maakt sata of pata (de voorloper, met die brede kabel..) geen verschil.

Je kan dus gewoon je data behouden.

Gewoon installeren, in dezelfde doelmap (c:\windows\ bijvoorbeeld) en daarna komt de vraag hoe je de schijf wilt installeren.

Hier kan je ook kiezen voor: Huidige schijfindeling behouden, of iets dergelijks.

Hierna ben je alleen je documents en settings kwijt, maar dat is niet zo erg, lijkt me.

En als je dan een verse windows hebt, kan je al je bestanden die je niet wil verliezen op cd branden of naar een andere partitie verplaatsen (indien aanwezig).

Dan formatteer je de schijf waar beide windowsen op staan geïnstalleerd en installeer je windows opnieuw, zodat er één windows staat geïnstalleerd uiteindelijk ;)

op mijn manier wordt alleen de map windows verwijderd en staat er na de installatie nog maar 1 windows-versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan