S-ATA en XP, wat moet ik ermee...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ABS2005

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2005
Mijn pc herkent mijn enige HDD niet. Ik probeer daarom een schone installatie van XP. Ik heb alleen het volgende probleem:
Ik boot vanaf xp-cdrom, na tijdje kan ik dmv f6 de sata raid controller installeren. Dit lijkt goed te gaan maar enige tijd nadat windows nog wat andere stuurprogramma's heeft geladen, loopt de pc vast.
Ben ten einde raad, heeft iemand suggesties??

Alvast bedankt!!

Maar je doet het niet helemaal goed.

Je zegt dat je op F6 drukt om je sata raid driver te installeren, maar je hebt geen raid, dus dat moet wel fout gaan.

Je moet je sata driver via F6 installeren en dus niet een raid driver. voor een raid heb je altijd minimaal twee schijven nodig.

Eric.

Dank je, dat wist ik dus al niet. Maar ik kan tijdens de xp-setup niet kiezen uit meerdere opties. Het is de raid-controller of niets. Bij R-controller loopt ie dus vast en als ik niks installeer heb ik geen hdd volgens xp...
Volgens mij start r-controller mee op met bios, zal ik proberen deze uit te zetten??

Op de cdrom van moederbord (asus a7n8x deluxe) staan de volgende drivers in map SATA:

1. Si3112r.mpd
2. Si3112r.sys
3. Si3112r.inf
4. Siisupp.vxd
5. TxtSetup.oem
+ map: Gui, daarin: InstallSATARaid.exe
SATA_C.exe
Sata_E.exe
+ map: diskettes (disk 1, 2)

Dank je, dat wist ik dus al niet. Maar ik kan tijdens de xp-setup niet kiezen uit meerdere opties. Het is de raid-controller of niets. Bij R-controller loopt ie dus vast en als ik niks installeer heb ik geen hdd volgens xp...
Volgens mij start r-controller mee op met bios, zal ik proberen deze uit te zetten??

Op de cdrom van moederbord (asus a7n8x deluxe) staan de volgende drivers in map SATA:

1. Si3112r.mpd
2. Si3112r.sys
3. Si3112r.inf
4. Siisupp.vxd
5. TxtSetup.oem
+ map: Gui, daarin: InstallSATARaid.exe
SATA_C.exe
Sata_E.exe
+ map: diskettes (disk 1, 2)
Welke moet ik op flop zetten vr XP?? Had de 1 t/m 4, maar werkt niet...

Op flop moet je zetten

TxtSetup.oem en alles wat er voor staat denk ik.

Je kunt in Kladblok(notepad) zien welke opties TXTsetup.oem geeft.

Maar je ziet het ook als je setup runt en [F6] en [E] drukt.

Of ze staan in de map diskettes en van hieruit kan ik niet zien of het een of twee is.

Maar in kladblok kun je zien welke het is als je txtsetup.oem opent. Er staat een kader van sterretjes om heen.

Eric

Opnieuw bedankt!

Ik ben inmiddels wel iets verder. Ik heb de boot volgorde gewijzigd in mn bios.
Oud was: 1. HDD 3 2. CDROM 3. CDROM
nu: 1. CDROM 2. SCCI 3. HDD 3

Ik kan nu wel partities maken in xp-setup maar zodra ik deze wil formateren blijft het systeem hangen op 0% voortgang. Ik heb nu t idee dat win xp mn hdd wel herkent maar mn bios niet... Kan dat?

Weer iets fout

We komen er wel.

Ik denk niet dat je sata schijf als scsi door het leven gaat.

Dus de bootsequence moet zijn:

Floppy, cd-rom, hdd.

Let op je kunt vaak ook in het bios zien welke HDD als eerste wordt genomen.

Nu heb je er maar een, maar daar kun je ook zien of Sata is enabled is. Dat moet wel anders gaat het weer fout.

Eric.

P.S. Zie je de Sata schijf wel langskomen in Post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan