Speldenknop
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 mrt 2004
Ik heb afgelopen weekend een vriend geholpen met het bouwen van zijn PC (o.a. een nieuwe S-ATA 2 HD en een oudere IDE HD). Alles was goed aangesloten en werkte prima.
In het begin was er echter een probleempje met het installeren van windows xp. Na het updaten van het moederbord kwam er een foutmelding (Hij gaf het volgende dan aan "NTLDR ontbreekt") en werd windows niet opgestart.
Vervolgens hebben we de IDE harde schijf losgekoppeld, waardoor alleen de S-ATA 2 schijf aangesloten zat. Vervolgens windows en alle drivers geïnstalleerd en ditmaal zonder problemen.
Er is echter nog 1 probleempje dat vanaf het begin aanwezig was:
Via Everest van Lavalys geeft hij aan dat er 2 IDE-schijven zijn.
Harde schijf: WDC WD1200JB-00EVA0 (111 GB, IDE)
Harde schijf WDC WD2500KS-00MJB0 (232 GB, IDE) (dit moet een S-ATA 2 schijf zijn)
Mijn vraag is waarom hij deze S-ATA 2 HD als een IDE HD leest? En heeft dit verder gevolgen of maakt het niet uit?
mvg,
Xander
In het begin was er echter een probleempje met het installeren van windows xp. Na het updaten van het moederbord kwam er een foutmelding (Hij gaf het volgende dan aan "NTLDR ontbreekt") en werd windows niet opgestart.
Vervolgens hebben we de IDE harde schijf losgekoppeld, waardoor alleen de S-ATA 2 schijf aangesloten zat. Vervolgens windows en alle drivers geïnstalleerd en ditmaal zonder problemen.
Er is echter nog 1 probleempje dat vanaf het begin aanwezig was:
Via Everest van Lavalys geeft hij aan dat er 2 IDE-schijven zijn.
Harde schijf: WDC WD1200JB-00EVA0 (111 GB, IDE)
Harde schijf WDC WD2500KS-00MJB0 (232 GB, IDE) (dit moet een S-ATA 2 schijf zijn)
Mijn vraag is waarom hij deze S-ATA 2 HD als een IDE HD leest? En heeft dit verder gevolgen of maakt het niet uit?
mvg,
Xander