S-ATA Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesseAMD

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2004
Hallo,

Kheb vandaag mij nieuwe S-ATA Hitachi 160gb schijf binnegekregen, ik heb in me kastgehangen voeding en sata kabel aangesloten, start ik me pc op, ziet ie em niet :S Wat moet ik doen?

Ik wil namelijk dat die sata schijf me nieuwe bootschijf word voor xp.

khb r g vrstnd vn mr zl prbrn m t ntwrd.

Begrijp je de bovenstaande zin, nee.
Ik wel maar ik heb het dan ook getypt.
Misschien is het voor jou ook wel mogelijk om je berichtjes hier correct te typen.
me = mijn of is het windows millenium

Zo en nu even terug naar jou vraag:

Heb je in je bios wel aangegeven dat je s-ata wilt gebruiken.

Ik zal even wat meer info geven :D

Ik heb een Asus A7N8X -e- Deluxe moederbord. Hoe geef je in je bios aan dat ik sata wil gebruiken dan? Kheb nu windows op een ide schijf staan maar daarin zie ik de schijf ook niet.

Jesse,
Kijk hier eens.
Dat zal je denk ik wel wijzer maken.

thnx,

Ik heb het geprobeerd maar nog steeds werkt het niet, ik stop de windows xp cdrom erin, hij laad em vraagt dan of ik een extra stuurprogramma wil, druk ik op f6 dan werkt het niet.? Dan gaat de install verder en vraagt ie wel of ik nog een SCSI of Raid programma wil installeren, dan vraagt ie om een diskette, lijkt alsof ie de driver installeert, gaat de install verder en dan zegt de install dat ie geen hdd heeft om op te installeren :confused:

En als er om de diskette gevraagd wordt dan doe jij die er ook in.

Hallo Jesse

Je bent toch niet vergeten de voeding aan te sluiten.

Het is maar een vraag.

Eric.

Voeding en SATA kabel zitten erin ja :D,

Hoe kan ik checken of me bios de kaart ziet? Misschien moet ik mijn bios updaten? Ik heb nu 1006 dacht ik en er is al 1012 uit. Hoe gaat dit in zijn werk?

Thnx alvast

Heb je die driver al geinstalleerd die ik je hierboven heb aangegeven.

sata

op de cd rom van jouw moederbord staat een map met boot en daar moet je even kijken
daar staat een bestand dat je naar een diskette moet zetten en dan kun je xp op die sata schijf zetten

Jep, heb ik geprobeerd, hij vraagt dan of ik een driver wil installeren, dan moet ik op E drukken en de floppy erin doen, dat doe ik en dat kan ik die driver selecteren, dan installeert ie de driver denk ik. Dan kan ik verder gaan door op enter te drukken, dan kan ik kiezen om windows te installeren zegt ie dat er geen vaste schijf geinstalleerd is. Ik heb nu ook op google gezocht en er zijn meer mensen met dit probleem. Met hun oplossing kwam ik er ook nog niet uit :(

De instelling "onChip SATA BOOTROM" kun je op dis/enable zetten. Heeft dat er wat mee te maken?

Mm, waar staat die ergens het zou best kunnen? Daarom denk ik dat ik me bios moet updaten zodat er misschien Sata instellingen vrij komen?

Eeeehm....die staat ergens in de bios. Ik heb alleen de handleiding even doorgelezen dus je zal zelf even moeten zoeken :) De bios updaten is denk ik niet nodig hoor, het mobo wordt geleverd met SATA dus aan de instelling opties hoeft het niet te liggen.

stond in het boekje alleen iets over het unlocken met een jumper, en dat heb ik gedaan.

bij mensen waar de oplossingen wel werken hebben meestal bios 1008 en ik heb 1006 ik probeer het gewoon kan toch weinig fout gaan?

Ach je weet maar nooit nee, versie 1012 is de laatste probeer die dan maar eens, succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan