S-ata schijven

• Onderwerp starter Onderwerp starter IVAN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Hallo,
Een vraagje...
Ik heb in m'n pc 3 precies dezelfde sata schijven zitten... hoe kan ik nu teweet komen op welke sata aansluiting op het moederbord bijvoorbeeld de c-schijf zit... heb al gekeken met aida32, maar kon er niet op uitmaken wie waar zit aangesloten

Ik weet wel de serie nr en andere nrs van de schijven

Groeten

Ivan

er staan als het goed is op het moederbord nummers bij de aansluitingen. volg het kabeltje en je weet welke schijf de C is :thumb:

Hallo persman,
Bedankt voor je reactie
Akkoord, maar op welke aansluitingsnummer op het moederbord zit dan de c-schijf..?
er vertrekken 3 identieke kabels naar 3 identieke schijven...., graag had ik dat softwarematig kunnen zien....

Groeten

Ivan

ik heb 1 schijf er in en ik heb het kabeltje op 1 zitten en ik heb dat als c.

in de bios kun zien welke schijven en spelers je hebt. als je de ouderwetse schijven neemt heb je pri/sec master/slave. daaronder staan de s-ata schijven (bij mij tenminste).
ik heb dus maar 1 s-ata kabel op nr. 1 aangesloten en bij mij staat hij dan direct onder de sec slave. dat is bij mij de c. ik neem dus aan dat nr.1 c: is, nr.2 d: en nr.3 e:

en je kunt het natuurlijk ook proefondervindelijk doen. trek bijvoorbeeld 2 en/of 3 los en kijk of hij nog wil opstarten, als hij doe doet dan is de 1ste de c, doet hij het niet probeer de volgende enz....

ik weet niet of dat ook software matig gaat want ik ben meer van de hardware maar ik hoop dat ik je zo heb kunnen helpen.

persman

Oke....

Met het sata kabels te ontkoppelen ben ik dan zeker....

Bedankt

Ivan

ja dan ben je redelijk zeker, er kan niks gebeuren als je de verkeerde lostrekt allen dat hij misschien niet meer wil opstarten. als je het kabeltje dan weer op de zelfde plek terug doet kan er niks gebeuren, je kunt dus het handigste even een plakbandje op de kabels doen met het nummer van het slot van je moederbord waar je hem uit hebt gehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan