S-ata

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Zou iemand mij uit kunnen leggen wat de voordelen zijn van een S-ATA schijf t.o.v. een IDE harde schijf?
Als je een site weet waar het één en ander uitgelegd wordt....gaarne.

Mvgr, René.

Bedankt voor je reactie Admin_Frisian.
Duidelijk verhaal, paralel en nu dus serieel en hogere snelheid. Maar ik had opgevangen dat er problemen zijn met het installeren van XP op een s-ata schijf. Of is dit gewoon een kwestie van de juiste driver voor je mobo? Kun je ook zowel ATA als S-ATA tegelijkertijd gebruiken?

Mvgr, René.

Geplaatst door r.vink
Maar ik had opgevangen dat er problemen zijn met het installeren van XP op een s-ata schijf. Of is dit gewoon een kwestie van de juiste driver voor je mobo?
Daar heb ik inderdaad ook wel eens van gehoord maar of dat waar is durf ik niet zeggen.
Kun je ook zowel ATA als S-ATA tegelijkertijd gebruiken?
Volgens mij leverd dat geen problemen op, maar dat laat ik aan de expert over :D

Ok bedankt voor je reacties in ieder geval. Ik laat de vraag nog even open voor het geval er een Expert op dit gebied nog iets wil bijdragen cq kan adviseren. ;)

Mvgr, René.

Zolang de nieuwste drivers worden toegepast kan er eigenlijk niks fout gaan, uiteraard is er altijd een persoon die wel problemen heeft, die uitgezonderd.
S-ata is inderdaad een stuk sneller en rendabeller en betrouwbaarder, dat zijn de grote voordelen, uiteraard ook het doorkopellen, vergelijk het maar met SCSI als je daarmee bekend bent, dit komt op het zelfde neer alleen niet zo snel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan