JuanG
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 jun 2009
Hallo,
Sinds een paar dagen heb k mijn systeem ge upgrade naar dit(Alleen GPU & CPU en CPC/Cooler)
Moederbord: Asus Crosshair II Formula (Biosversie 1802 ,Awardphoenix?)
Processor: AMd Phenom II x4 955 @ 3.4Ghz
Behuizing: Coolermaster Elite 334
Videokaart: 2x Een ENGTS250 van Asus 1GB versies.
Voeding: Coolermaster Silent Pro 700M
Dit lijkt me de nodige specs
Het probleem is, nadat ik alles goed geinstalleerd had starte ik mijn systeem dus weer op,
ging goed
Ik schakelde SLI in in het daarvoor bestemde SLI-configuratiescherm
Nu na een paar daagjes ermee gespeeld te hebben (vooral GTA 4)
Krijg ik soms FPS droppen van 10 FPS en dat duurt dan wel een paar minuten of zelfs voor altijd
Ik had laatste keer voordat ik GTA 4 opstarte EVGA precision opgestart en gpu-z (0.2.9)
Toen ik eenmaal was uitgespeeld om te checken wat mijn clocks waren van beide kaarten
bleek het dat mijn 2e videokaart maar een core clokc van 301Mhz had, terwijl de 1e videokaart de goede snelheid had van 740Mhz
Dit was ook zo met de Shaders en het Memory.
Wat is hiermee aan de hand of hoort dit zo dat als de 2e kaart niet of amper gebruikt word dat ie dan vanzelf terugclockt
Mijn GPU-driver versie is 196.21 als ik het zo goed doe uit mijn hoofd
Kan het mischien ook liggen aan mijn Nforce chipset driver?
PS: met mijn mobo kan 3 weg SLI waarvan 2 PCI-E op 16X draaien in sli die gebruik ik dus ook
Sinds een paar dagen heb k mijn systeem ge upgrade naar dit(Alleen GPU & CPU en CPC/Cooler)
Moederbord: Asus Crosshair II Formula (Biosversie 1802 ,Awardphoenix?)
Processor: AMd Phenom II x4 955 @ 3.4Ghz
Behuizing: Coolermaster Elite 334
Videokaart: 2x Een ENGTS250 van Asus 1GB versies.
Voeding: Coolermaster Silent Pro 700M
Dit lijkt me de nodige specs
Het probleem is, nadat ik alles goed geinstalleerd had starte ik mijn systeem dus weer op,
ging goed
Ik schakelde SLI in in het daarvoor bestemde SLI-configuratiescherm
Nu na een paar daagjes ermee gespeeld te hebben (vooral GTA 4)
Krijg ik soms FPS droppen van 10 FPS en dat duurt dan wel een paar minuten of zelfs voor altijd

Ik had laatste keer voordat ik GTA 4 opstarte EVGA precision opgestart en gpu-z (0.2.9)
Toen ik eenmaal was uitgespeeld om te checken wat mijn clocks waren van beide kaarten
bleek het dat mijn 2e videokaart maar een core clokc van 301Mhz had, terwijl de 1e videokaart de goede snelheid had van 740Mhz
Dit was ook zo met de Shaders en het Memory.
Wat is hiermee aan de hand of hoort dit zo dat als de 2e kaart niet of amper gebruikt word dat ie dan vanzelf terugclockt

Mijn GPU-driver versie is 196.21 als ik het zo goed doe uit mijn hoofd
Kan het mischien ook liggen aan mijn Nforce chipset driver?
PS: met mijn mobo kan 3 weg SLI waarvan 2 PCI-E op 16X draaien in sli die gebruik ik dus ook