S.M.A.R.T. functie voor mijn hd kan ik niet vinden in de Bios

• Onderwerp starter Onderwerp starter JayC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JayC

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
de Titel zegt al genoeg denk ik :D

mijn pc heb ik vorige week gekocht maar hij draait niet lekker
ik denk omdat de smart functie van mijn samsung spinpoint niet ingeschakelt is maar ik kan het niet vinden in mijn bios?? moerderbord is van Gigabyte GA-K8N-SLI

alvast bedankt

Welkom op Helpmij.:)

Is het een ultra of pro versie?

uhm geen van beiden.. je bedoelt toch het moederbord?
is gewoon GA-K8N-SLI.. maar mijn toetsebord doet ook raar kheb m een paar dagen geleden gekocht samen met de rest van mijn pc maar soms blijft er een toets hangen.. maakt nie uit welke.

alvast bedankt

owja en ik heb zeg maar 1 hardisk. maar moet ik tijdens het begin ook met een diskette de sata driver installen want die diskette heb ik er niet bijgekregen ofzo hier wist ik niks van. ik las het net op een andere topic je.

De diskette kun je maken via de moederbord cd-rom. Dacht drie of vier bestandjes op een floppy zetten.

Ik kon namelijk dire types vinden van je moederbord.
De SLI, Pro SLI en de Ultra SLI, nu blijkt er 1 handleiding voor te zijn:)
Ik heb de handleiding even doorgenomen, maar kom de optie niet tegen.
Kijk eens of je soms verborgen opties in het Bios hebt.
Ik heb zelf ook een Gigabyte moederbord en door de CTRL+F1 in te drukken in het Bios, krijg ik meer opties.

Uit m'n hoofd staat de S.M.A.R.T bij mij onder:
Advanced BIOS Features of Integrated Peripherals.
dacht onder de eerste.

Laatst bewerkt:
ja ik heb ingeschakelt maar het opstarten blijft raar doen..

als het schermpje bij windows voorbijkomt zeg maar da dingetje. dan duurt het echt lang. mijn oude pc deed dat nog sneller :S

en als ik de welkom tekst te zien krijg dan blijft dat scherm ook 10 sec staan ofzo als de muziek al weer weg is...

alvast bedankt

Ik kan je daar niet direct antwoord op geven. Heb je alles wel geinstalleerd, dus ook de moederbord drivers enz.

Heb je wel de hardeschijf in je Bios als eerste Boot staan??

weet ik niet zal nu even kijken voor de boot...en ik heb alle drivers geinstalleert die je erbij krijgt.

ik ben radenloos

ik heb nu als eerste boot de hd aan staan en de rest van de boots heb ik uitgezet hij is nu wel wat sneller..

maar nog steeds doet ie raar...

hoe moet ik die diskette maken dan voor de sata drivers?? of kun je die gwoon met de cd ook installeren. want ik heb alles geinstaleert

De diskette met SATA drivers zijn alleen nodig bij een schone Windows installatie op de hardeschijf. In windows zelf kun je de drvier vanaf de cd-rom installeren.

ik heb het trouwens gevonden via een ander forum hebben ze mij geholpen.. :)

toch heel erg bedankt voor jullie hulp..

hun zijden dat ik mijn virus scanner er eens af moest gooien en dat heb ik gedaan.. nu is die pc kkr snel ik zweer het :D

toch heel erg bedankt voor jullie hulp!

Greetz Jay

Graag gedaan.

Ik zou toch maar weer je virusscanner gaan installeren of een andere installeren.;)

is PC Cillin ook goed/???? ik moet eigenlijk wel een goeie hebben

ik heb avast gedownload is wel goed zeggen ze ja :)

bedankt allemaal

dit is heel raar.... als ik een virus scanner instal dan is mijn systeem sloom.. als ik hem eraf gooi start ie in een keer goed door etc. kheb avast er ook op gehad die deed het 2 dagen goed en daarna begon mijn pc ook weer sloom op te starten ik heb hem er vanmidag afgegooit en nu doet ie het weer zoals ik verwachten helemaal goed en vooral snel :shocked:

hij doet het nogsteeds.. sloom opstarten ook als er geen virus scanner opstaat..

heel raar ik ben einde raad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan