's Nachts stroom af van de router, slecht idee??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carcelia

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Hallo,

Is het een fout plan om snachts de stroom van de router af te halen, wordt daar de verbinding sloom van of internet slecht?
Heb een Sitecom en Ziggo All in one. Daar kwam mn zoon van 14 mee aan, had iemand verteld.

Alvast bedankt voor het antwoord en
M vr gr.
Carla

Laatst bewerkt:
Hoi,
waarom zou je 's nachts de stroom van je router/modem halen? Als je draadloos netwerk niet goed beveiligd is ok,maar dan zou je 'm helemaal niet aan moeten sluiten.
Catagorie: broodje-aap-verhaal.

Laatst bewerkt:
stroom

Hoi Mik,

Eigenlijk om het stroomverbruik. Misschien verbruikt zo'n ding inderdaad niet veel, maar heb de neiging om geen dingen snachts aan te laten als het niet echt nodig is zoals de ijskast, ook amper nodig nu, als je het buiten fl... blijft het ook koel zat haha

M vr g7r.
Carla

Hoi,
waarom zou je 's nachts de stroom van je router/modem halen? Als je draadloos netwerk niet goed beveiligd is ok,maar dan zou je 'm helemaal niet aan moeten sluiten.
Catagorie: broodje-aap-verhaal.

Had niet in de gaten dat het om stroombesparing ging.Heb net ff gekeken bij m'n eigen router specs: 9 volt 1 ampere de stroom wordt dus al omgezet van 220 naar 9 volt dus de stroombesparing is volgens mij te verwaarlozen, maar aangezien ik geen electromonteur ben durf ik daar verder geen uitspraak over te doen.
Er zijn genoeg mensen hier die dat wel weten dus dat laat ik liever aan hen over.
Er zal nog wel iemand reageren.
Succes.

Hallo,

Je kan je router gewoon uit zetten.
De meeste nieuwe routers hebben zelfs een functie ingebouwd waarmee je hem automatisch uit kan zetten in de nacht. zoals de fritzbox van xs4all heeft zo een functie.

Geen enkel probleem zal ook geen invloed hebben op het internet. ( alleen dat het niet werkt zonder stroom :P )

Geen nadelen zover bekent.

Hallo Carla,

Volgens mij maakt het voor de verbinding niet uit,
Ik heb thuis een router van NETGEAR en mijn ouders haalde al sinds het begin de stroom eraf. we zijn nu ongeveer 4 jaar veder en hij doet het nog steeds :d

Groetjes Niek,

Laatst bewerkt:
Geen probleem. Kan gewoon uit. Let wel op dat het uit en aan zetten hetzelfde is als een reset van de automatische interne IP-toewijzing. Als u meerdere PC's heeft aan gesloten op de router dan krijgen die PC's in tijdsvolgorde van aan zetten een intern IP-nummer toegewezen. Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als de vorige keer van het uit/aanzetten van de router. Dat heeft alleen consequenties als u on line gamed waarbij bepaalde poorten open gezet moeten worden voor een specifieke PC waarop de game gespeeld wordt. Dat koppelen van open poorten aan een PC gaat via dat interne IP-nummer. De oplossing is om aan de router op te geven dat zo'n gaming PC een vast intern IP-nummer moet krijgen.

bedankt :-)

Hallo,

Bedankt voor alle antwoorden. Denk dat ik m inderdaad maar aan laat staan. De heren xboxen via internet en daar veranderd blijkbaar ok een en ander als de router uit gestaan heeft. Dat ding van Ziggo blijft ook aan, dus die ook maar dan.

M vr gr.
Carla

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan