s.v.p. configuratie beoordelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

putty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Hallo,

Wil een nieuwe pc in elkaar zetten. Heb er alleen niet veel verstand van. Wil niet volledig over the top gaan. Heb na wat neuzen op internet al wat onderdelen uitgezocht. Kunnen jullie eens kijken of dit ergens op slaat?

Tnx.

Ben benieuwd of ik hiermee straks Diablo III kan spelen :D

videokaart..........Asus EN8800GT/HTDP/1G.........................180,00
moederbord.......Asus P5K....................................................84,00
processor..........Intel Core 2 Quad Q9450.............................239,00
geheugen..........Corsair Dominator TWIN2X4096-8500C5DF.....98,00

.........................................................................................601,00

Op zich niks mis mee, maar heb je niet meer nodig zoals een voeding, kast, harde schijf, operating system etc.

Voor de videokaart zie ik de 4850 en de 4870 de laatste tijd vaak verschijnen. Is nieuwer en beter dan de 8800

Ron

Ik zou als ik jou was voor een mobo Asus P5Q.

Reden: P5K heeft een Intel P35 chipset, P5Q heeft een Intel P45 chipset. Dus wat meer van deze tijd.

Waar gebruik je je nieuwe pc voor? Als ik jou was had ik die Q9450 vervangen voor een E8500 scheelt 100 euro. Prestaties zijn ook goed.

Ik zou als ik jou was voor een mobo Asus P5Q.

Reden: P5K heeft een Intel P35 chipset, P5Q heeft een Intel P45 chipset. Dus wat meer van deze tijd.

Waar gebruik je je nieuwe pc voor? Als ik jou was had ik die Q9450 vervangen voor een E8500 scheelt 100 euro. Prestaties zijn ook goed.
Eens en nog een keer eens!
E8400 kan ook.
Immers heb je met gamen niet zoveel aan een quad.

http://tweakers.net/pricewatch/213970/asus-p5q-pro.html
Ik zou de pro doen in combinatie met een 4870-videokaart. Deze maakt gehakt van de 8800GT.
Wordt de 4870 te slecht over bijv een jaar, dan zet je er nog een ati-kaart bij en dan heb je weer een betere pc (daarom dus de pro-versie van de p5q, nauwelijks duurder)

Dus je bespaart 100 euro met de processor
Je geeft zo'n 50 euro uit aan een betere videokaart en moederbord en houdt 50 euro over.

Welke voeding ga je gebruiken?

Hoi,

bedankt voor jullie reacties. Dat P5Q moederbord houden we er in.

Heb ff bij Tweakers gekeken naar die 4870 kaart die jullie aanbevelen. Snap niet helemaal waarom deze beter en/of sneller is dan die 8800GT. Is 1Gb niet zaligmakend of zo? Kunnen jullie dat misschien uitleggen?

Voor voeding had ik een Corsair 650 watt modulair of zoiets gevonden.....

Alvast bedankt!

Hoi,

bedankt voor jullie reacties. Dat P5Q moederbord houden we er in.

Heb ff bij Tweakers gekeken naar die 4870 kaart die jullie aanbevelen. Snap niet helemaal waarom deze beter en/of sneller is dan die 8800GT. Is 1Gb niet zaligmakend of zo? Kunnen jullie dat misschien uitleggen?
Zegt helemaal niets.
Het gaat om de prestaties van een kaart.

De 4870 heeft sneller geheugen.
Is van een nieuwere generatie.
Is gewoon beter....
(misschien heeft iemand wel benchmarks voor je: ik heb ff geen tijd)

Als ik jou was zal ik voor de voeding de Coolermaster Realpower 620 w nemen. Een stuk goedkoper en is aan te bevelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan