SanderDG02
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 22 jun 2009
Ik heb zojuist een analoge videocamera gekocht (JVC GF-1000H) en als ik op S-VHS tape draai, vertoont zich in het RGB patroon vreemde zwarte korrels op de videorecorder. Uiterst irritant om te draaien. Wanneer de videorecorder op het VHS medium draait, dan is dit er niet. Ik heb de camera gekocht om op S-VHS kwaliteit te draaien (dus met 400 horizontale beeldlijnen ipv 240), want gewone VHS kwaliteit... tja, jullie kennen dat zelf ook wel veronderstel ik ;-)
Hieronder een afbeelding van de S-VHS kwaliteit, freeze frame van mijn LCD (zwarte korrels):
En de afbeelding hieronder is gewone VHS kwaliteit, dat perfect werkt:
Heeft iemand hier al ervaringen mee gehad? Of staat er een knop op de analoge camera verkeerd? (wat ik ten zeerste betwijfel...)
Zou het ook kunnen dat mijn VCR niet geschikt is om een S-VHS cassette af te spelen... ?
Groeten!
Hieronder een afbeelding van de S-VHS kwaliteit, freeze frame van mijn LCD (zwarte korrels):

En de afbeelding hieronder is gewone VHS kwaliteit, dat perfect werkt:

Heeft iemand hier al ervaringen mee gehad? Of staat er een knop op de analoge camera verkeerd? (wat ik ten zeerste betwijfel...)
Zou het ook kunnen dat mijn VCR niet geschikt is om een S-VHS cassette af te spelen... ?
Groeten!
Laatst bewerkt: