s-video kabel maar waarvoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
344
heej

ik heb een s-video kabel gekregen bij de videokaart die ik heb gekocht (asus eah 4850) maar waar gebruik ik voor ik zat te denken aan die geel rood wit stekker die bij de gamecube zit:p maar aan het uiteinde van de kabel zit een groen blauw rood
en ik zag ook dat er verschillende soorten van zijn s-video in en out en die ik heb is volgensmij in want er zitten 7 pinnetjes:p

wie weet waar ik hem voor kan gebruiken

greetz,
kevin10
 
Hoi,

Met die aansluiting kan je hem op een lcd tv op de rgb aansluiting aansluiten geeft prima beeld heb het ook zo.

Modag
 
en ik kan ook op een geel wit rood aansluiten? enzoja welke moet waaraan?:p
 
Hoi,

Ben bang dat dat niet gaat lukken is alleen beeld en geen geluid of bedoel je dat niet.

Modag
 
dat bedoel ik wel maar geluid is geen probleem daar heb me boxen voor:p want ik wou wel eens uitproberen of het ik me pc op me oude bak van een tv kon aansluiten:p lijkt me wel mooi om op een grooter scherm met de pc te gaan dan 2 x 19 '':p
 
Hoi,

Dat gaat niet lukken met dit kabeltje. welke kabel heb je nog meer bij de videokaart gehad

Modag
 
Met svideo gaat het wel lukken, je hebt dan alleen beeld en geen geluid. Als je geluid erbij wilt zal je die gekeurde kabels moeten gebruiken alleen is de beeld kwaliteit dan een stuk minder als bij svideo.
Houdt er rekening mee dat je eerst de stuurprogramma's voor de graka zal moeten installeren. Zomaar de kabels op de tv aansluiten gaat niet lukken, de boel zal eerst gedetecteert moeten worden.
 
ik heb wel alle drivers geinstalleerd:p
ik heb van de cd van moederbord en videokaart enzo alles geinstalleerd ook de dingen die ik niet gebruik:p ik had alleen die s-video in kabeltje bij die videokaart zitten en nog zoon convertor voor die 6 peg maar die gebruik ik niet:p
ik heb net nog ff in de doos gekeken en zat nog een geel dingetje in ook die s-video aansluiting maar bij deze zit geen kabeltje aan maar een gele aansluiting die zou ik er zeker wel op kunnen aansluiten dat ik beeld heb want geluid ben ik toch niet nodig dat 5.1 setje werkt nu mooi:p

greetz,
kevin10
 
ik heb dus dat andere s-video dinkie aangesloten en die gele kabel erop aangesloten en die op me tv aangesloten en de tv kan ik dan wel op AV kanaal zetten maar waar kan ik in de computer het inschakelen dat die het doet?
 
Stuurprogramma installeren en dan TV laten detecteren. Bij een ATI kaart heb je de CatalystControlCenter drivers nodig, bij Nvidia is het net weer iets anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan