S3 prosavage tv kloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxleo26xx

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Hallo,ik heb pas geleden een nieuwe pc van mn oom gekregen met windows xp,
maar omdat er een virus erop was heb ik het laten maken en opnieuw xp erop gezet .alles deed het weer heel goed.Alleen kwam er een probleem bij kijken :ik kon daarvoor gewoon op de tv mn films kijken maar na de instalatie niet meer.Ik denk dat ik een driver over het hoofd hebt gezien maar kom er niet uit.vandaar dat ik advies en raad vraagt want ik zou dit heel erg gaan missen.:confused:

processor- amd athlon
ramgeheugen- 368 mb
videocard- S3 prosavage 3D AGP
kabel- s-video

Als het Divx films waren (vaak opgeslagen als .AVI filmbestanden), dan zul je wel een codec (Coder/Decoder) missen om Divx films af te spelen.

De volgende codec-set (K-Lite) gebruik ik altijd: hier

Tijs.

Als het Divx films waren (vaak opgeslagen als .AVI filmbestanden), dan zul je wel een codec (Coder/Decoder) missen om Divx films af te spelen.

De volgende codec-set (K-Lite) gebruik ik altijd: hier

Tijs.
Ik denk dat je mn vraag niet goed hebt gelezen.
het gaat juist dat ik mn pc scherm weer op mn tv wilt zien en er een programma of driver voor nodig hebt maar weet niet welke.:(

Driver is o.a. hier te vinden. Met een beetje mazzel krijg je er dan een hulpprogramma bijgeleverd die het je mogelijk maakt op beide schermen te kijken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
oke alvast bedankt ik ga het lezen ,is er geen ned versie van de user guide?
en bij drivers moet ik de bovenste optie downloaden of de onderste??:(

Ik heb ondertussen mijn posting verwijderd, en een nieuwe geplaatst. Dit omdat het lijkt dat je videokaart een 'oudje' is.

Kijk even na over welke kaart het precies gaat: hulpmiddel1

Als die de chip niet herkent, dan is er nog hulpmiddel2, die je in je windows map moet neerzetten, en daarna moet uitvoeren met:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k %windir%\s3id.exe

Zodra uitgezocht over welke chip het precies gaat, schrijf even op welke chip het precies is, en ga dan naar hier om te kijken of je er een driver voor vinden kunt.

Blijkt het tóch iets recents te zijn (helaas héél weinig kans op...), dan kun je die link die ik eerder postte, namelijk deze, gebruiken om de bovenste driver te downloaden, en download daar dan meteen de handleiding. Er is geen NL versie van de handleiding.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
oke,ik heb gezocht om welke kaart het gaat:

chipname: prosavage(tm)km133(377)
instance: hklm\system\currentcontrolset\control\enum\pci\ven_533&dev_8a26&subsys_8
reg key: hklm\system\currentcontrolset\control\class\{4d 36e968-e325-11ce-bfc1-080
supported: agp v20,1x/2x/4x speeds,66 mhz pci
enable: 4x spes,bus master

ik hoop dat je hiermee wat kan.:(

Dan is dit de driver die geschikt is voor je.

Tijs.

oke ik heb dat alles gedaan en kom steeds stappen vooruit.
nu zie ik allemaal opties als ik naar geadvanceerde insteelingen ga,maar ik zie bij dispaly
dat er alleen maar crt staat ingevinkt,die van dvi staat een kruis doorheen .
WAT NU??:confused:

Je moet meestal éérst de tv aanzetten en je Svideo aankoppelen om de keuze voor TV te kunnen gebruiken. Hopelijk vind je een andere optie, zodra alles aangesloten.

Overigens staat DVI voor een aansluiting naar monitors, niet voor een aansluiting naar een tv...

Tijs.

Dat alles had ikook aan staan en gekoppeld maar volgens mij moet je een tv logo of zo zien en dat ontbreekt ,voor de ckerheid heb ik mn firewall ook uitgezet voor als het iets misschien aan het blockken was maar zonder resultaat.
Als je me verder niet kan helpen alvast bedankt voor zover je geduld en me geholpen hebt.
thx:thumb: :)

Mijn opties zijn nu op, helaas. Misschien is er nog iemand die jouw kaart ook heeft en je precies verder kan helpen.

Dank je voor de complimentjes! :thumb:

Tijs.

oke,ik heb een printscreen gemaakt misschien kan je er wat mee en weet je wat het probleem is

Je moet die printscreen nog in een bestand stoppen en uploaden. Zie mijn 'handtekening' hoe je dat kunt doen.

Tijs.

Is in overeenstemming wat ik je zei eerder: Het gaat om een aansluiting via een DVI-stekker naar een andere monitor. Misschien zit er niet zo'n DVI aansluiting op je grafische kaart, of je hebt er niets aan gehangen.

Nogmaals: Wat je laat zien in de bijlage gaat dus niet over de svideo aansluiting van je grafische kaart.

Ik laat het er verder bij, hopelijk kan iemand anders je verder helpen.

Groeten & succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan