SaaS of ASP op windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

lcpeugie1992

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2010
Berichten
61
is het mogelijk
Software as a Service of Application Service Provider te hosten op windows 7 ?
 
Wat heb je zelf al uitgezocht op dit gebied?
 
dat het werkt met windows 2008 :p en ik dat teveel geld vind kosten en dat ik niet goed met linux overweg kan vandaar mischien deze mogelijkheid
 
SaaS en ASP zijn verzamelnamen. Hier kan heel veel onder vallen. Of jouw specifieke Saas oplossing op Windows 7 draait zal dan ook afhangen van welke applicatie je wilt gaan aanbieden.
 
Firefox is niet geschikt voor Saas en/of ASP.

Wat wil je eigenlijk bereiken? Als je doel is om overal je applicaties beschikbaar te hebben, dan kun je deze beter op een USB stick zetten met behulp van PortableApps ( portableapps.com).
 
kan de software van portableapps.com ook gedeelt worden en meerdere malen gebruikt worden ?
 
Sommige wel en andere niet.

Leg ons eens uit wat je wilt bereiken, dat zoekt namelijk makkelijker naar oplossingen.
 
bijvoorbeeld

office 2010 hosten waardoor het product maar 1x aangeschaft hoeft te worden (tenzij dit tegen de regels is)

firefox zodat deze maar 1x hoeft geupdate te worden ipv het x aantal keer dat deze op de computers staat
 
Verreweg de meeste software mag je niet op deze manier distribueren en delen. Office is dus al geen optie. Ook op een terminal server betaal je gewoon per gebruiker voor Office.

PortableApps kun je wel redelijk delen vanaf een gedeelde map. Deze zijn namelijk ontworpen om vanaf een niet beschrijfbaar (of traag) medium te werken.
 
hoe zit dat met office starter 2010 ? allen word en excel gratis van microsoft legaal
mag je deze wel delen ?
 
Dat hangt van een boel factoren af. Is het voor eigen gebruik, of ga je de applicatie publiekelijk aanbieden? Enz. Antwoord op je vraag staat in de licentievoorwaarden van de software. Mooier kan ik het niet voor je maken.
 
het zou 30 computers van software moeten voorzien in een bedrijfs netwerk
dan lees ik voor de verandering de licentievoorwaarden eens door ;)
 
Kijk nou komen we ergens. Bij die aantallen kun je de applicaties beter packagen en via het netwerk distribueren. Maak dan meteen images van de pc's. Is een defecte pc binnen het kwartier softwarematig te herstellen.
 
dit brengt me op een idee

is het mogelijk om bij het opstarten van de computers
deze te laten booten over het netwerk dat er een iso word gestart (soort live cd idee)
en deze iso kan makkelijk bijgewerkt worden

wat is er voor zo iets nodig ?
 
Werkt niet. Alle pc's hebben bijv. dezelfde naam. Los daarvan de snelheid van opstarten. Een live CD starten duurt in de regel toch wel erg lang.

Wil je centraal beheer dan kun je beter investeren in Citrix/Terminal server. Of je doet iets met softwaredistributie. Bijv. op basis van ZenWorks.
 
op me stage haden ze een computer nieuw en in een kwartier haden ze hem op boot on lan staan en zat windows 7 er op zonder cd hoe kon dit en dit is dan toch ook aan te pasen met bijvoorbeeld norton gost ?
pc namen zijn bijvoorbeeld
COMP01
COMP05
COMP30
COMP60
enz enz enz
 
Er zit nogal een verschil tussen een image van een pc terugzetten via het netwerk of zoals jij zegt opstarten over het netwerk. De eerste methode doe ik al jaren. De tweede raad ik je af. Om de redenen die ik al noemde.

Als ik je een tip mag geven. Begin eerst eens op te schrijven wat je precies wilt. Daarna ga je de oplossingen invullen. Hiermee voorkom je dat dit ogenschijnlijk simpele projectje je volkomen boven het hoofd groeit. Want heb je al nagedacht of patches en fixes die gedistribueerd moeten worden. Zijn de pc's wel identiek (en dus te imagen). Heb je genoeg storage om dit allemaal op te slaan. Hoe ga je dit allemaal beheren en documenteren.
 
ik zal even een meer info zoeken over citrix ben al eens eerder de website tegen gekomen :) in ieder geval ik weet voor nu voldoende om de vraag op opgelost te zetten ;) bedankt voor de info
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan