SABAM virus - hardnekkig Ukash/politie variant

Status
Niet open voor verdere reacties.

error53

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Ik heb gisteren iemand over de vloer gehad die het ukash/politie virus variant had die ik echt niet wegkreeg. Ik weet over het algemeen echt wel waar ik mee bezig ben, maar deze was erg hardnekking.

- Ik heb veilige modus met netwerkmogelijkheden geprobeerd, maar kon niks doen (toetsen werkten niet).
- Ik heb opgestart in veilige modus met opstartprompt. Toen ik explorer.exe uitvoeren en dat werkte.

Ik kon malwarebytes installeren en die pakte FSnapshot_x86.exe, maar ben onzeker of dit onderdeel was van deze Ukash variant. Nadat ik alles verwijderd had en opnieuw opgestart was, was het virus niet weg. Andere Ukash varianten heb ik wel zo kunnen oplossen.

Hij zag er zo uit, echter met het teken van SABAM. Wie weet raad?

rkx82q.jpg

Laatst bewerkt:
Als je me een beetje kent, dan had je geweten dat ik dit al gedaan had. Bij deze variant pakte malwarebytes hem niet. Nieuwe variant?

Je moet niet met Mbam aan de slag gaan, maar een opstarcd maken en daarmee je systeemscannen.

Mbam is een fase later.

Zou het juist niet logischer zijn, dat je juist ALLES dat je al geprobeerd hebt,vermeldt?

Laatst bewerkt:
@Error 53

Deze variant wisselt steeds om de detectie te omzeilen, zie bijvoorbeeld het onderstaande topic waar MBAM deze variant ook niet detecteerde.
Note: Neem deze instructies niet één op één over aangezien deze speciaal voor die PC zijn gemaakt.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=206&t=6316

Ik wil je best verder helpen, alleen kan dat helaas niet hier aangezien er geen logjes meer behandeld worden.

Groet Maxstar

als het mogelijk is maak een logje van hijackthis en stuur het naar mijn mailbox ik zal zien wat ik kan doen oke?

fantastisch nieuws ..... bravo :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
heb hem ook meermaals verwijderd van pc's van anderen, meestal gewoon door in veilige modus te starten en systeemherstel te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan