Sabertooth sata 6gb/s

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Hallo

vraagje ik hen een asus sabertooth x58. daar zitten 2 sata aansluitong op, deze kunnen met een snelheid van 6gb/s werken. ik wel er 2 wd caviar green 640 gb op zetten. zoe je dit verschil merken of heeft dit geen nut de snelheid van de wd is 3 gb.s

wie heeft hier ervaring mee

gr djoeke

Een Sata 3gbs aansluiten op een 6gbs poort heeft geen zin.
Overigens is de green schijf al zoizo een trage schijf en zal de 3gbs niet volledig benutten.

Een Sata 3gbs aansluiten op een 6gbs poort heeft geen zin.
Overigens is de green schijf al zoizo een trage schijf en zal de 3gbs niet volledig benutten.

oke dat is dudelijk

maar welke schijf zou je dan aan raden

Bij western digital heb je 3 "smaken" oftwel kleuren:
green = low power / low performance
blue= medium power / medium performance
black = high power / high performance

Ik heb recentelijk een systeem gebouwd met hierin een Sabertooth moederbord en een WD Black 6gbs schijfje, echter verloor windows bij hoge belasting te verbinding met de 6gbs controller en kreeg het systeem een bsod.
Ben uiteindelijk terug gegaan naar de 3gbs poort, blijken wat problemen te zitten in die 6gbs chipset.

Persoonlijk zou ik je aanraden een blue of black schijf te pakken en deze gewoon op de 3gbs poort aan te sluiten, de 6gbs poort leent zich wel uitstekend voor het aansluiten van een ssd, die werken hier prima op!

Wat betreft het merk zou ik je altijd een Western Digital aanraden, dit zijn naar mijn ervaring te beste schijven.

zelfs een SSD maakt niet eens volledig gebruik van een SATA600 connectie (6GB)
er zijn niet veel schijven die deze transactie snelheid kunnen halen (ook al ondersteunen zij dit wel)

oke dan laat ik het zo bedankt voor de info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan