Sagem is geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kraaijennest

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
Hoi

Ik weet niet of ik dit hier mag vragen zo niet gooien jullie er hem wel uit.
Mijn man heeft een mobiel: een sagem MC715.
Nu hebben de kinderen 3 keer de pincode fouttief ingebracht.
Dus sim is geblokkeerd.
Hij heeft als provider dutchtone.
Ben vanmiddag bij vodafone geweest en deze vertelde me dat als je het toestel al langer dan 1 jaar in bezit hebt (en dat is het geval ligt al langer met sim blokkade in de lade)dan kun je hem gratis via dutchtone laten unlocken.
Nu heb ik al enige tijd zitten kijken hoe en waar ik dat dan moet doen......?
Heb ook al wat sites gevonden waar je dit online zelf zou kunnen doen maar dan moet je je mobiel aan kunnen sluiten op pc, dat kan ik niet.
Weet iemand hoe ik de sim kan unlocken?
Of een andere oplossing?
Koop geen nieuwe zeg ik maar vast :-) want deze is gewoon voor noodgevallen als mijn man gaat werken en er is iets met de kinders.

b.v.d. voor jullie reactie

Groetjes Kraaijennest

Als het goed is heb je bij de gegevens van je abb. en simkaart ook een PUK code gekregen, deze dien je in te toetsen om je toestel te deblokkeren.

De simlock eraf halen kan inderdaad als de contractduur is afgelopen, beste kan je dan even bellen met Orange (=vroegere Dutchtone).

je hebt genoeg winkels of gewoon op een lokale markt tentjes waar je het toestel kan laten unlocken. Dit is niet illegaal als je hem langer dan een jaar hebt !! Je kan het ook door orange laten doen. Dan sturen ze de unlockcode op. Even bellen, maar heb je de bon nog ??

Maar dit zijn twee verschillende dingen. Je simkaart is gelocked en kan alleen unlocked worden met idd de PUK code. Die heb je inderdaad bij je simkaart gekregen. Als het prepaid is zul je een nieuwe simkaart moeten halen helaas. Voor een abonnement kan je er 1 bestellen bij Orange.

Toestel zal wel niet gedubbeld simlocked zijn, dus je hoeft het toestel niet te unlocken ....

Hoi Vaat

Dus jij zegt dat ik een nieuwe simkaart moet kopen en dan doet ie het weer?
Kan ik van dutchtone dan ook bijv vodafoon nemen?
En waar kun je ze dan gratis laten unlocken?
Weet je ook het email adres van Dutchtone toevallig?
Bedankt voor je antwoord.

Groetjes

je hebt een nieuwe nodig. Bij prepaid moet je hem kopen idd, kost meestal ook geld bij een abonnement. Maar bel even orange morgen. Bij een abonnement regelen zij dat je 06 nummer aan de nieuwe simkaart gekoppelt word. Bij prepaid is dit niet altijd mogelijk en krijg je een nieuw nummer.

Gratis unlocken kan alleen via orange. Bij de winkels waar ik het over had kost het ongeveer 10 tot 15 euro.

website is www.orange.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan