• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Salaris berekenen adv aantal uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zleek

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Hi,

Om zelf bij te houden wat ik verdien heb ik een spreatsheet gemaakt in excel. Hierin houd ik bij hoeveel uur ik gewerkt heb. Ik geef de begintijd en de eindtijd, in een volgende cel berekent excel het verschil. Al deze tijden staan in volgende vorm: uu:mm:ss
(Die seconden hoeven natuurlijk niet, maar ik weet niet hoe ik die weg krijg)
Maar nu wil ik excel laten uitrekenen hoeveel ik verdient heb. Wat voor formule moet ik hiervoor invullen in excel?

Bedankt,

Leek

Zleek,

plaats de tijdnotatie op uu:mm.
Dan worden alleen uren en minuten weergegeven.

Veronderstel dat in C2 het aantal gewerkte uren staat.

Plaats dan in D2 volgende formule

=(C2-INTEGER(C2))*24

De waarde in D2 kan je dan vermenigvuldigen met je uurloon.

Succes

Alverpos

Hoi Leek,

De uren in Excel staan als delen van een dag, dwz een dag heeft 24 uur dus 1 uur is gelijk aan 1/24. Vermenigvuldig C2 met 24 en je hebt het aantal uur keurig netjes in D2 staan. Aangezien je 2 tijden van elkaar aftrekt zal geheel(C2)/integer(C2) altijd gelijk zijn aan 0.

Formule voor overuren:
=max((B2-A2)*24;8)*tarief1+min(0;(B2-A2)*24-8)*tarief2

Tarief 1 standaard tarief, Tarief 2 tarief voor overuren; A2 begintijd en B2 eindtijd.

Jeroen

Bedankt voor de reacties. Het klopt alleen nog niet helemaal. Tot en met 24uur gewerkt werkt het prima. Maar wanneer je totaal hier boven uitkomt begint Excel weer opnieuw met tellen, 28 wordt dus 3. Blijkbaar zit er ergens iets waardoor excel blijft denken aan dagen, ipv losse uren.

Hoi Leek,

Opmaak veranderen, kiezen voor 37:30:55-instelling.

Rekenen moet overigens prima gaan.

Jeroen

Zleek,

wanneer je enkel het totaal aantal uren wil vermenigvuldigen met het uurloon, kan je het totaal nemen van de kolom D, daar wordt nl bij het samentellen geen rekening gehouden met een max van 24 uur.

mvg Alverpos.

oh het is gewoon heel makkelijk, heb nu dit ingevuld:

=F54*24*7,3

Waarbij F54 m'n totaal aantal uren is in de vorm: hh:mm:ss en 7,3 m'n uurloon.

Wanneer ik =(C2-INTEGER(C2))*24 gebruik blijft ie rekening houden met dagen. Heel vreemd. Ik heb bijvoobeeld als totaal aantal uur:
46:30:00 staan. Als antwoord met laatstgenoemde formule krijg ik dan: 22,5

Vreemd allemaal. Toch allemaal bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan