Hallo,
Ik wil graag zelf mijn bruto salaris berekenen. Alleen heb ik te maken met verschillende werktijden en dus ook met verschillende toeslagen.
Wie kan mij hier helpen aan een formule waarbij ik een code in een cel zet en dat de formule aan de hand van de code het aantal uren bij de juiste toeslag zet.
Bijvoorbeeld:
Ik zet in A1 de code 100 (avonddienst) die begint bijvoorbeeld om 14:00 uur. In A2 zouden dan de uren zonder toeslag moeten komen (tot 18:00 uur) en in A3 de uren met toeslag (18:00 tot 22:00 uur) Mocht ik in A1 de code 101 intoetsen (nachtdienst) dan moet die het splitsen in A3 voor de avondtoeslag en na 00:00 uur de nachttoeslag in A4.
Ik ben zelf niet zo bekend met Excel en ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Dus graag jullie hulp.
Alvast bedankt!
Ik wil graag zelf mijn bruto salaris berekenen. Alleen heb ik te maken met verschillende werktijden en dus ook met verschillende toeslagen.
Wie kan mij hier helpen aan een formule waarbij ik een code in een cel zet en dat de formule aan de hand van de code het aantal uren bij de juiste toeslag zet.
Bijvoorbeeld:
Ik zet in A1 de code 100 (avonddienst) die begint bijvoorbeeld om 14:00 uur. In A2 zouden dan de uren zonder toeslag moeten komen (tot 18:00 uur) en in A3 de uren met toeslag (18:00 tot 22:00 uur) Mocht ik in A1 de code 101 intoetsen (nachtdienst) dan moet die het splitsen in A3 voor de avondtoeslag en na 00:00 uur de nachttoeslag in A4.
Ik ben zelf niet zo bekend met Excel en ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Dus graag jullie hulp.
Alvast bedankt!